کد خبر: 143820
A

دهنوی: معترضان سلاح جنگی داشتند/ نیروهای مسلح خویشتنداری کردند

عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در اعتراضات و حوادث اخیر کشور به هیچ وجه از سلاح جنگی استفاده نکردند، گفت: نیروهای مسلح حاضر نشدند کاری کنند که آسیبی به مردم و حتی معترضان وارد شود و به همین دلیل از سلاح جنگی استفاده نکردند. البته بنده فکر می‌کنم باید با اغتشاشگران برخورد قاطع شود، چرا که این کار به امنیت روانی جامعه کمک می‌کند.

دهنوی: معترضان سلاح جنگی داشتند/ نیروهای مسلح خویشتنداری کردند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سیدمحسن دهنوی با اشاره به اینکه حساب اعتراض از اغتشاش جداست، اظهار داشت: برخی از شهروندان ممکن است به موضوعی اعتراض داشته باشند و درباره آن اظهارنظر کنند که قاعدتاً اعتراض چارچوب خودش را دارد و دولت، مجلس، قوه قضائیه و نظام جمهوری اسلامی ایران بنا ندارد که با اعتراضات برخورد قهرآمیز داشته باشد.

وی بیان کرد: اما از یک جایی به بعد که اعتراض تبدیل به اغتشاش می‌شود و منجر به ایجاد اختلال در روند نظم اجتماعی و امنیت روانی و حتی امنیت فیزیکی افراد جامعه می‌شود، قاعدتاً وظیفه همه ارکان حاکمیت آن است که برای بازگرداندن و حاکم شدن امنیت به کشور هر اقدامی را انجام دهند.

باید با مخلان امنیت برخورد قانونی و عادلانه شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر کسی مخل امنیت است باید با وی برخورد عادلانه و قانونی شود، تصریح کرد: این برخورد می‌تواند از تذکر آغاز شود و متناسب با نوع جرم افراد شامل مواردی چون اخذ تعهد، بازداشت، حضور در دادگاه و زندان باشد. در واقع، برخورد با این افراد باید به صورت سلسله مراتبی و با توجه به نوع جرمی باشد که در اغتشاشات مرتکب شدند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در همه جای دنیا در صورتی که فردی با نیروهای مسلح آن کشور درگیر شود، نیروهای مسلح را خلع سلاح کند و با آنان برخورد فیزیکی کند، با آن فرد به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌شود.

دهنوی اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از اوقات و هر جایی که نظام می‌خواهد با یک اغتشاشگری که نظم و امنیت جامعه را بر هم زده است، برخورد کند عده‌ای آن را به برخورد با اعتراضات تعبیر می‌کنند که این تعبیر ظلم است و با عقل و منطق سازگار نیست.

عدم برخورد محکم با اغتشاشگران انتظار به‌جایی نیست

وی افزود: این انتظار که پلیس ما با اغتشاشگران برخورد محکم نکند، انتظار به جایی نیست و تا همین الان، هم پلیس و هم نیروهای مسلح ما خویشتنداری نشان دادند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در عمده این اعتراضات و حوادث اخیر کشور، نیروهای مسلح ما به هیچ وجه از سلاح جنگی استفاده نکردند. این در حالی است که اغلب افراد طرف مقابل با آنکه تعداد کمی داشتند و از آنجایی که می‌خواستند در پوشش اعتراضات کشته‌سازی کنند و به نظام ضربه بزنند، سلاح جنگی داشتند و همین مسئله باعث شده است که تا امروز تعدادی از مدافعان امنیت کشورمان به شهادت برسند.

دهنوی تاکید کرد: با این حال، نیروهای مسلح حاضر نشدند کاری کنند که آسیبی به مردم و حتی معترضان وارد شود و به همین دلیل از سلاح جنگی استفاده نکردند. البته بنده فکر می‌کنم باید با اغتشاشگران برخورد قاطع شود، چرا که این کار به امنیت روانی جامعه کمک می‌کند.

منبع: نماینده

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر