کد خبر: 144196
A

کدام برنج برای مصرف بهتر است؛ هندی یا پاکستانی؟

برنج‌های خارجی انواع مختلفی دارند که محبوب‌ترین آن‌ها برنج هندی و پاکستانی می‌باشد. این دو نوع برنج از نظر پخت و ظاهر با یکدیگر متفاوت‌ هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد نمی‌دانند که کدام یک از آن‌ها را انتخاب نمایند.

کدام برنج برای مصرف بهتر است؛ هندی یا پاکستانی؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ برنج‌های خارجی انواع مختلفی دارند که محبوب‌ترین آن‌ها برنج هندی و پاکستانی می‌باشد. این دو نوع برنج از نظر پخت و ظاهر با یکدیگر متفاوت‌ هستند. به همین دلیل بسیاری از افراد نمی‌دانند که کدام یک از آن‌ها را انتخاب نمایند. البته هیچ‌کدام از این برنج‌ها را نمی‌توان با برنج ایرانی مقایسه نمود زیرا برنج ایرانی از طعم و عطر فوق‌العاده‌ای برخوردار است که هیچ‌کدام از برنج‌های خارجی آن را ندارند. با این وجود قیمت نسبتا بالای برنج‌های ایرانی موجب شده تا برنج پاکستانی و هندی به پرفروش‌ترین برنج‌های موجود در بازار تبدیل شوند. اگر شما نیز نمی‌دانید که کدام یک از این برنج‌ها را انتخاب نمایید، در ادامه شما را با تفاوت‌های برنج هندی و برنج پاکستانی به طور کامل آشنا خواهیم کرد.

انواع برنج‌های هندی و پاکستانی

برنج هندی و برنج پاکستانی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها دارای کیفیت متفاوتی می‌باشند. از بهترین برنج‌های هندی می‌توان به انواع قهوه‌ای، جاسمین، باسماتی و کالیجیا اشاره نمود. این برنج‌ها با توجه به کیفیتی که دارند از قیمت‌های مختلفی نیز برخوردار می‌باشند. به طور کلی هر چقدر میزان قد بلندی برنج‌های هندی بیشتر باشد، یعنی کیفیت برنج بالاتر است. به طور کلی هنگام خرید برنج هندی توجه داشته باشید که برنج‌های بی‌کیفیت ممکن است حاوی پلاستیک یا فلزات باشند. این فلزات زمانی که برنج‌ها به نقطه جوش می‌رسند، مولکول‌های برنج را تحت تاثیر قرار می‌دهند. بنابراین مصرف آن‌ها می‌تواند سلامت انسان را به خطر بیندازد.

برنج پاکستانی نیز انواع مختلفی دارد که معمولا با برندهای ایندیکا و جاپونیکا به فروش می‌رسند. از بهترین انواع برنج‌های پاکستانی می‌توان به برندهای باسماتی اشاره نمود، که دانه بلند هستند و از کیفیت نسبتا خوبی برخوردار می‌باشند. از دیگر برندهای معروف برنج پاکستانی می‌توان به برندهای توحید، سلیم، دیپلمات، خوشبخت و زیتون طلا اشاره نمود. به طور کلی در برنج‌های هندی و پاکستانی بهترین و مرغوب‌ترین برنج برند باسماتی است. البته این برند در برنج‌های پاکستانی و هندی با یکدیگر متفاوت می‌باشند.

تفاوت های میان برنج هندی و پاکستانی

برنج پاکستانی را می‌توان از مرغوب‌ترین برنج‌های خارجی معرفی نمود. این برنج در طول سال به مقدار بسیار زیادی به کشورهای سراسر دنیا صادر می‌شود. به طور کلی پاکستان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولید‌کننده برنج در سراسر جهان است. این برنج به خوش عطری و دانه بلند بودنش معروف می‌باشد که در ایران آن را با نام برنج باسماتی می‌شناسند. به همین دلیل اگر فروشنده برنج خارجی مورد نظر را به شما برنج باسماتی معرفی نماید، احتمالا برنج پاکستانی را در اختیار شما قرار داده است.

برنج هندی نیز از دیگر برنج‌های باکیفیت خارجی می‌باشد که پس از برنج پاکستانی با حجم زیادی به سایر کشورها صادر می‌شود. ظاهر این برنج شباهت زیادی به برنج‌های ایرانی دارد، اما عطر و طعم برنج ایرانی را ندارد. برنج‌های پاکستانی از فیبر بالایی برخوردارند و می‌توانند احتمال بروز سکته را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. به طور کلی برنج‌ پاکستانی سازگاری بیشتری با دستگاه گوارش دارد، اما برنج‌های هندی ظاهر بهتری نسبت به برنج‌های پاکستانی دارند. متاسفانه در خصوص این برنج‌ها هشدارهای زیادی داده شده است که یکی از آن‌ها، احتمال وجود فلزات و پلاستیک در مولکول‌های برنج هندی است.

 

برنج هندی بهتر است یا برنج پاکستانی؟!

همانطور که گفته شد یکی از سوالات رایج هنگام خرید برنج پاکستانی و برنج هندی این است که کدام یک از آن‌ها بهتر می‌باشند. نمی‌توان با قاطعیت گفت که برنج‌های هندی کیفیت بالاتری دارند یا برنج‌های پاکستانی از کیفیت بهتری برخوردارند. به طور کلی برنج‌های پاکستانی روند کشت سالم‌تری دارند. به همین دلیل می‌توانند سازگاری بیشتری با دستگاه گوارش داشته باشند. اما روند کشت و تولید برنج هندی به گونه‌ای می‌باشد که ممکن است فلزات و پلاستیک به مولکول‌های آن نفوذ نماید. بنابراین مصرف برنج‌های هندی بی‌کیفیت می‌تواند منجر به بروز مشکلات گوارشی شود.

در نهایت باید گفت که اگر می‌خواهید برنج شما ظاهر بهتری داشته باشد، بهتر است برنج هندی خریداری نمایید. اما در صورتی که عطر و طعم برنج برای شما مهم است، برنج پاکستانی انتخاب مناسب‌تری می‌باشد. معمولا برای مهمانی‌ها بیشتر از برنج‌های هندی استفاده می‌شود اما برای استفاده روزانه و خانوادگی بهتر است برنج پاکستانی تهیه شود که از سلامت بالاتری برخوردار می‌باشد. با این وجود هر کدام از این برنج‌ها باید با کیفیت بالا تهیه شود در غیراینصورت قطعا سلامت جسمی شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

منبع: شرق

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر