کد خبر: 144423
A

بایدن برای پایان دادن به جنگ اوکراین پیش قدم شد؟

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه قصد ندارد در حال حاضر با پوتین تماس برقرار کند، گفت: اگر رئیس جمهور روسیه تمایلی برای پایان دادن به جنگ اوکراین داشته باشد، آماده هستم با او گفت‌وگو کنم.

بایدن برای پایان دادن به جنگ اوکراین پیش قدم شد؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رئیس‌جمهور آمریکا گفت در صورتی که ولادیمیر پوتین همتای روس خود علاقه‌مند به پایان دادن به درگیری‌های 9 ماهه باشد، آماده است با وی درباره جنگ اوکراین صحبت کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در نشست خبری مشترک با امانوئل مکرون همتای فرانسوی خود در واشنگتن گفت: «در صورتی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه علاقه‌مند به تصمیم گیری برای پایان دادن به جنگ در اوکراین باشد، آماده ام با او گفت‌گو کنم».

بایدن در ادامه افزود: «تنها گزینه منطقی برای پایان دادن به جنگ این است که پوتین نیروهای خود را از اوکراین خارج کند. پوتین با انتخاب نکردن این مسیر هزینه سنگینی می‌پردازد و در عین حال باعث ویرانی‌ در اوکراین می‌شود.»

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه قصد ندارد در حال حاضر با پوتین تماس برقرار کند، گفت: «اگر رئیس جمهور روسیه تمایلی برای پایان دادن به جنگ اوکراین داشته باشد، آماده هستم با او گفت‌وگو کنم. اما پوتین هنوز در چنین مسیری قرار ندارد.»

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز با تاکید بر اینکه تصمیم نهایی درباره جنگ اوکراین متعلق به این کشور است، گفت: چنین صلحی هرگز پایدار نخواهد بود. ما به تصمیم‌های دولت اوکراین برای تعیین شرایط مذاکرات در قلمروشان احترام خواهیم گذاشت.»

منبع: جماران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر