کد خبر: 144720
A

ریزش چهار هزار و ۱۹۹ واحدی بورس تهران+اسامی نمادهای منفی

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (سه‌شنبه، ۱۵ آذرماه) با چهار هزار و ۱۹۹ واحد کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۹ هزار واحدی ایستاد.

ریزش چهار هزار و ۱۹۹ واحدی بورس تهران+اسامی نمادهای منفی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شاخص هم‌وزن با یک‌هزار و ۶۱۶ واحد افزایش به ۴۱۶ هزار و ۱۹۰ واحد و شاخص قیمت با ۹۶۲ واحد رشد به ۲۴۷ هزار و ۸۰۷ واحد رسید.

شاخص بازار اول، سه‌هزار و ۴۳۵ واحد و شاخص بازار دوم، هفت هزار و ۳۴۱ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۶ میلیارد و ۳۹۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۲۸ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۹۳ واحد، فولاد خراسان (فخاس) با ۲۸۵ واحد، سایپا (خساپا) با ۲۱۱ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۱۴۵ واحد و سرمایه گذاری سایپا (وساپا) با ۱۲۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشت.

در مقابل توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲ هزار و ۸۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۲۹۶ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۳۸۹ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۳۲۴ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۰۲ واحد و پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۹۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، ایران خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، صنعتی زر ماکارون (غزر)، سرمایه گذاری سایپا (وساپا) و بیمه دانا (دانا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۸۱۹ میلیون برگه سهم به ارزش ۶ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۰ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۶۱۰ واحد رسید.

در این بازار بیش از سه میلیارد و ۱۸۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۸۹ هزار و ۳۷۱ نوبت بود.

گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، پتروشیمی مارون (مارون)، پخش هجرت (هجرت)، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، صنعتی مینو (غصینو)، پخش رازی (رازی)، کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت) و سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند.

همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پالایش نفت شیراز (شراز) و پویا زرکان آق دره (فزر) و زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر