کد خبر: 144753
A

سی‌ان‌ان: رئیس‌جمهور چین برای شرکت در دو نشست مهم به عربستان سفر می‌کند

شی جین پینگ رئیس جمهور چین پنج شنبه هفته جاری (هشتم دسامبر) برای شرکت در دو نشست با کشورهای عربی به ریاض سفر می کند. یک منبع آگاه در این باره به شبکه آمریکایی CNN گفت یکی از نشست‌ها با حضور شی جین پینگ میان چین و سران کشورهای عربی و نشست دیگر نیز با حضور وی میان چین و سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برگزار می‌شود.

سی‌ان‌ان: رئیس‌جمهور چین برای شرکت در دو نشست مهم به عربستان سفر می‌کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روسیا الیوم، شی جین پینگ رئیس جمهور چین پنج شنبه هفته جاری (هشتم دسامبر) برای شرکت در دو نشست با کشورهای عربی به ریاض سفر می‌کند.

یک منبع آگاه در این باره به شبکه آمریکایی CNN گفت که این سفر در راستای مشارکت در دو نشست مهم جداگانه انجام می‌شود. براین اساس، یکی از نشست‌ها با حضور شی جین پینگ میان چین و سران کشورهای عربی و نشست دیگر نیز با حضور وی میان چین و سران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برگزار می‌شود.

این منبع آگاه تاکید گرد که دستکم سران ۱۴ کشور عربی در نشست با رئیس جمهور چین حضور خواهند یافت و این دو نشست، نقطه عطفی مهم در روابط کشورهای عربی با چین محسوب می‌شود.

رسانه‌های منطقه، برگزاری این نشست‌ها میان چین و کشورهای عربی در شرایطی که در ماه‌های اخیر روابط عربستان سعودی و آمریکا در مساله تولید نفت تا حدودی تنش زا دنبال شده را مهم ارزیابی می‌کنند.

سرکنسول چین در دبی نیز اخیراً این نشست را رخدادی مهم در راستای تقویت روابط چین با کشورهای عربی و نقطه عطفی در تاریخ این روابط توصیف کرده بود.

شی جین پینگ پیش از این در سال ۲۰۱۶ به عربستان سعودی سفر کرده بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر