کد خبر: 14512
A

عضو کمیسیون عمران: نمایندگان متقاضی استیضاح آخوندی، حساب شده جلسه را ترک کردند

سید احسن علوی با بیان اینکه نمایندگان متقاضی استیضاح وزیر راه و شهرسازی با برنامه‌ریزی قبلی و حساب شده جلسه کمیسیون عمران با وزیر را ترک کردند، گفت: بدون اینکه سندی ارائه کنند به آقای آخوندی تهمت زدند.

عضو کمیسیون عمران: نمایندگان متقاضی استیضاح آخوندی، حساب شده جلسه را ترک کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سید احسن علوی، درباره جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان متقاضی استیضاح آقای آخوندی در ابتدای جلسه به صورت حساب شده و با برنامه قبلی جلسه را ترک کردند.

وی افزود: 13 سوال مطرح بود که آقای آخوندی در میانه توضیح سوال اول بود که آقایان جلسه را با این ادعا که قبلا هم این توضیحات را شنیده‌ایم و این حرف ها تکراری است جلسه را ترک کردند.

وی با تاکید بر اینکه تعدادی از این سوالات مطرح شده را می‌توان یک تهمت دانست، گفت:  در حالی که تعدادی از نمایندگان مجلس مدعی بودند آقای آخوندی شرکت‌هایی را به نفع شخصی خود در وزارت راه و شهرسازی اداره می‌کند که هیچ اسناد و مدارکی برای اثبات ادعای خود ارائه نکردند.

این عضو کمیسیون عمران ادامه داد: پرسش‌های مطرح شده پیرامون وضعیت حمل و نقل ریلی، جاده‌ای و هوایی بود. آقای آخوندی به چند پرسش، پاسخ دادند اما عده‌ای از نمایندگان مجلس متاسفانه نظم جلسه را به هم زدند.

علوی با تاکید بر اینکه با استیضاح وزیر راه و شهرسازی در حالی که کمتر از سه ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده مخالف هستند ، گفت: مشکلات این حوزه باید به صورت ریشه‌ای حل شود و با استیضاح وزیر راه و شهرسازی مشکلات رفع نخواهد شد.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه این استیضاح، یک استیضاح سیاسی است اظهار داشت: در حال حاضر حداقل هزار نفر در وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه آن مشغول به کار هستند و با استیضاح تنها خلل در نظم این وزارتخانه ایجاد می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در دولت‌های گذشته به موضوع زیرساخت‌های حمل و نقلی توجهی نشده است، گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته دولت‌ها از سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت‌ها به ویژه حمل و نقل غافل بودند.

علوی با بیان اینکه از 210 هزار کیلومتر انواع راه در کشور تنها در 40 هزار کیلومتر حجم تردد قابل توجه است، گفت: متاسفانه در دولت‌های گذشته با دید بخشی اقدام به ساخت پروژه‌هایی بدون توجیه اقتصادی کرده‌اند و این امروز یکی از مهم‌ترین مشکلات وزارت راه و شهرسازی است.

این نماینده مجلس با بیان اشاره به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل ریلی گفت: از دیگر مشکلات زیرساخت‌هایمان این است که طول راه آهن نسبت به مساحت کشور بسیار پایین است و نتوانسته‌ایم در سال‌های گذشته توجه سرمایه‌گذاران را به این حوزه‌ها جلب کنیم.

نماینده مردم سنندج با تاکید بر اینکه به طور قطع اقای آخوندی در ایجاد این مشکلات مقصر نیست، گفت: اگر امروز آقای آخوندی را استیضاح کنیم باز هم وزیر بعدی با این مشکلات مواجه خواهد شد. تنها با اسیتضاح یک وزیر نمی‌توان مشکلات را حل کرد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر