کد خبر: 14516
A

آغاز شماره معکوس برای شروع جام جهانی کشتی / ایران به دنبال هفتمین قهرمانی

شمارش معکوس برای آغاز رقابت های جام جهانی کشتی آزاد در کرمانشاه شروع شده است، تیم ملی کشتی آزاد ایران به دنبال کسب هفتمین عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها است.

آغاز شماره معکوس برای شروع جام جهانی کشتی / ایران به دنبال هفتمین قهرمانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سال گذشته آمریکا میزبان جام جهانی کشتی آزاد بود، در آن دوره در دیدار فینال جام جهانی کشتی آزاد 2015 بین ایران و آمریکا ایران موفق شد در حالی که داوری ها به سود میزبان بود، آمریکا را در خاک کشورش به زانو درآورد و برای چهارمین بار متوالی قهرمان جام جهانی شود و با کسب این عنوان ایران برای ششمین بار قهرمان جام جهانی شد.

تا پیش از این ایران در سال های ۱۹۹۶-۲۰۰۶-۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ میزبان این جام معتبر کشتی جهان بوده است.

آمریکا با ۲۹ میزبانی بیشترین سهم را در میزبانی رقبات های جام جهانی کشتی آزاد را به نام خود ثبت کرده است. ضمن اینکه از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ این رقابت ها در سه دوره متوالی به میزبانی لس انجلس آمریکا برگزار شده است.

اما امسال جام جهانی کشتی آزاد در مهد کشتی کشور کرمانشاه برگزار می شود،8 تیم برتر دنیا طی روزهای28 و 29بهمن ماه در دو گروه 4 نفره با یکدیگر مصاف می دهند، ایران در قرعه ای نسبتا راحت در کنار تیم هایی چون مغولستان، ترکیه و هندوستان قرار گرفته است. در این گروه صعود ایران و ترکیه حتمی به نظر می رسد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر