کد خبر: 145174
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۱ آذر ۱۳۵۸؛

از درخواست ادوارد کندی برای دیدار با امام خمینی تا اسلامی شدن نظام بانکی

تیتر اول روزنامه بامداد امروز در ۴۳ سال قبل امروز، ۲۱ آذر سال ۱۳۵۸ یک خبر اختصاصی است از نامه ادوارد کندی سناتور آمریکایی به امام خمینی که درخواست ملاقات با ایشان را کرده بودند که مورد قبول امام قرار نگرفت. افشای نکات تازه از ماجرای ربوده شدن امام موسی صدر از سوی هفته نامه الحوادث با استناد به مدارک ناراضیان حکومت قذافی، ناکام ماندن کودتا علیه امین در افغانستان، ادامه درخواستها برای انحلال حزب جمهوری خلق مسلمان، دگرگونی در نظام امتحانات دوره های ابتدایی و راهنمایی مدارس و ماموریت برای دکتر ابراهیم یزدی از سوی امام برای رسیدگی به مشکلات مردم از جمله خبرهای مهم دیگر این روزنامه هستند.

از درخواست ادوارد کندی برای دیدار با امام خمینی تا اسلامی شدن  نظام بانکی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تیتر اول روزنامه بامداد امروز در ۴۳ سال قبل امروز، چهارشنبه ۲۱ آذر سال ۱۳۵۸ یک خبر اختصاصی است از نامه ادوارد کندی سناتور آمریکایی به امام خمینی که درخواست ملاقات با ایشان را کرده بودند که مورد قبول امام قرار نگرفت. افشای نکات تازه از ماجرای ربوده شدن امام موسی صدر از سوی هفته نامه الحوادث با استناد به مدارک ناراضیان حکومت قذافی، ناکام ماندن کودتا علیه امین در افغانستان، ادامه درخواستها برای انحلال حزب جمهوری خلق مسلمان، دگرگونی در نظام امتحانات دوره های ابتدایی و راهنمایی مدارس و ماموریت برای دکتر ابراهیم یزدی از سوی امام برای رسیدگی به مشکلات مردم از جمله خبرهای مهم دیگر این روزنامه هستند. خبری از سوی علیرضا نوبری رئیس کل بانک مرکزی ایران مبنی بر حذف قطعی ربا از نظام بانکی ایران در صفحه اول روزنامه به چاپ رسیده است که متن کامل خبر را در ادامه ملاحظه می فرمایید؛

IMG_20221212_075739_360

حذف ربا در نظام بانکی کشور قطعی شد و نظام بانکی کشور در آینده در جهت حذف هر گونه ربا در معاملات بانکی حرکت خواهد کرد. علیرضا نوبری رئیس کل بانک مرکزی ایران ضمن اعلام این خبر به بامداد گفت؛ طرح حذف بهره در نظام بانکی کشور بزودی توسط وزیر امور  اقتصاد و دارایی تقدیم امام می شود و بعد از موافقت امام، این طرح به اجرا گذاشته می شود. وی گفت؛ در نظام بانکی کشور در آینده هر گونه داد و ستدی که بر اساس ربا باشد منع می شود.

وی همچنین در مورد ضرب سکه های جدید گفت؛ با ملاقاتی که با امام خمینی داشتم مسئله ضرب سکه های جدید بحث شد و امام موافقت کردند که سکه های جدید  ۵۰ و ۱۰۰ ریالی جمهوری اسلامی ضرب و به بازار عرضه شود. علاوه بر این بمنظور بزرگداشت هزار و چهارصدمین سال هجرت پیغمبر اکرم (ع) یک نوع سکه جدید ضرب می شود و کار ضرب بانک مرکزی، ضرب این سکه ها را آغاز کرده است.

نوبری در مورد طرح اسکناسهای جدید و چاپ آن گفت؛ اقداماتی انجام شده که چاپ اسکناس در ایران صورت گیرد. برای این منظور حدود ۵ سال پیش بانک مرکزی دستگاه چاپ اسکناس خریداری کرده بود ولی متاسفانه هیچ وقت از این دستگاهها استفاده نکرده است. اکنون در صدد هستیم هر چه زودتر این دستگاهها را نصب کنیم تا بتوانیم اسکناسهای جدید را در ایران چاپ کنیم. برای نصب دستگاههای چاپ، ساختمان مورد لزوم بود و دستور داده شد این ساختمان هر چه سریعتر احداث گردد و به موجب طرح، پیش بینی شده تا ۵ ماه دیگر این ساختمان آماده می شود و با نصب دستگاه چاپ در این ساختمان، ایران برای اولین بار قادر خواهد بود راسا اسکناس چاپ کند. ضمنا ۸ ماه طول خواهد کشید تا اسکناس های چاپ ایران به بازار عرضه شود.

IMG_20221212_075739_537

وی سپس گفت؛ شایعاتی شده است که دولت می خواهد اندوخته و سپرده های مردم را در بانک ها ضبط کند. این شایعات از سوی ضد انقلاب بوده و هیچ قانونی در هیچ جای دنیا نیست که بخواهد پولهای مردم‌ را ضبط کند لذا این شایعات به شدت تکذیب می شود.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر