کد خبر: 14524
A

شمخانی: سکوت اروپا در مقابل جنایت های آل سلمان علیه مردم یمن، شراکت در نسل کشی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران به تایید مراجع نظارتی تاکنون به مجموعه تعهدات خود عمل نموده لیکن موفقیت برجام در گرو جبران عقب ماندگیها از سوی کشورهای غربی و اجرای بدون تنازل تعهدات از سوی همه طرفها می باشد.

شمخانی: سکوت اروپا در مقابل جنایت های آل سلمان علیه مردم یمن، شراکت در نسل کشی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ژان اسلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ عصر امروز - دوشنبه - با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه، تحولات منطقه ای و روندهای بین المللی با وی گفت وگو کرد.

شمخانی در این دیدار با استقبال از گسترش همکاری ها بلند مدت و پایدار میان دو کشور در موضوعات مختلف به ویژه درحوزه های اقتصادی ، بانکی و بیمه بر اهمیت تعیین ساز و کارهای اجرایی توافقات میان ایران و لوکزامبورگ تاکید کرد.

وی با اشاره به ویژگیهای سیاسی ، موقعیت جغرافیایی و ظرفیتهای اقتصادی و فناوری جمهوری اسلامی ایران، همکاری با کشورهای مستقل بر اساس احترام متقابل و تامین منافع مشترک را در ردیف اولویتهای ثابت کشورمان عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط پسا برجام ورفع موانع تحریم ، لوکزامبورگ می تواند از ظرفیت های گسترده موجود در ایران برای سرمایه گذاری استفاده نماید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی برجام را توافقی بین المللی و الزام آور برای امضاکنندگان و سایر کشورهای عضو جامعه بین المللی عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به تایید مراجع نظارتی تاکنون به مجموعه تعهدات خود عمل نموده لیکن موفقیت برجام در گرو جبران عقب ماندگیها از سوی کشورهای غربی و اجرای بدون تنازل تعهدات از سوی همه طرفها می باشد.

دریابان شمخانی با تشریح نقش محوری ایران در تامین ثبات و امنیت منطقه ای و مبارزه موثر با بحران تروریسم ضرورت همکاری بین المللی به منظور مقابله همه جانبه با ریشه های فکری و محدود سازی منابع مالی ،تسلیحاتی و انسانی جریان تروریسم را مورد تاکید قرار داد و افزود: تجربیات تلخ سالهای اخیر نشان می دهد که لازمه جلوگیری از تسری بحران تروریسم به غرب، ایفای نقش سازنده وغیر تبعیض آمیز کشورهای اروپایی در مقابله با سرشاخه های اصلی بحران در عراق و سوریه و سایر مناطق آلوده است.

شمخانی ضرورت ورود اتحادیه اروپا به بحران یمن و جلوگیری از کشتار بی رحمانه مردم این کشور از سوی عربستان سعودی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سکوت در قبال جنایات تاسف آور آل سلمان برعلیه زنان و کودکان بی دفاع یمنی شراکت در نسل کشی و انهدام منابع و زیر ساختهای این کشور فقیر است.

** رویکرد کشورهای اروپایی پس از برجام، گسترش همه جانبه همکاریهای مشترک و توسعه سرمایه گذاری است

ژان اسلبورن وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز در این دیدار با اشاره به نقش مثبت و ممتاز جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروه های تروریستی بر گسترش رایزنی ها و همکاری ها میان دو کشوردر ابعاد مختلف تاکید کرد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، وی با تاکید بر فعال سازی مجموعه ظرفیت هایی که برجام برای توسعه مناسبات میان کشورهای اروپایی و ایران ایجاد نموده است افزود: رویکرد کشورهای اروپایی به ویژه پس از توافق هسته ای با ایران، گسترش همه جانبه همکاریهای مشترک و توسعه سرمایه گذاری در بخشهای زیر ساختی برای دستیابی به روابط اقتصادی بلندمدت ومستحکم می باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر