کد خبر: 145242
A

مشاور پوتین: تمام فدراسیون‌های ورزشی روسیه به فکر پیوستن به آسیا هستند

ایگور لِویتین،مشاور رئیس جمهور روسیه می‌گوید که اتحادیه فوتبال این کشور تنها فدراسیون ورزشی روسیه نیست که گزینه پیوستن به نهادهای ورزشی آسیا را در نظر دارد.

مشاور پوتین: تمام فدراسیون‌های ورزشی روسیه به فکر پیوستن به آسیا هستند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ایگور لِویتین،مشاور رئیس جمهور روسیه می‌گوید که اتحادیه فوتبال این کشور تنها فدراسیون ورزشی روسیه نیست که گزینه پیوستن به نهادهای ورزشی آسیا را در نظر دارد.

تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه پس از حمله این کشور به اوکراین در اواخر فوریه، از حضور در رقابت‌های بین‌المللی و قاره‌ای فیفا و یوفا محروم شدند.

الکساندر دیوکوف، رئیس اتحادیه فوتبال روسیه دو هفته پیش اعلام کرد که این نهاد موضوع پیوستن به کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) را مدنظر قرار داده است.

هفته گذشته نیز استانیسلاو دروژینین، رئیس فدراسیون غواصی روسیه نیز گفت که این نهاد مذاکرات خود با فدراسیون بین‌المللی شنا برای تغییر عضویت در این نهاد و پیوستن به فدراسیون شنا آسیا، آغاز کرده است.

و حالا ایگور لِویتین، مشاور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اشاره به اجماع در اجلاس المپیک برای بررسی هرچه بیشتر پیشنهادات در راستای تسهیل مشارکت و حضور ورزشکاران روسیه و بلاروس در رقابت‌های تحت نظر آسیا، گفت: این اجلاس نشان داد که جنبش المپیک برای ورزشکاران است. علاوه بر این، باید مجوز ورزشکاران به منظور حضور در رویدادهای انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس صادر شود.

وی افزود: نه تنها اتحادیه فوتبال روسیه، بلکه تمام فدراسیون‌های ورزشی ما گزینه انتقال به نهادهای آسیایی را در نظر گرفته‌اند تا از این طریق به رقابت‌های بین‌المللی وارد شوند. همه چیز به فدراسیون‌های بین‌المللی بستگی دارد. جهان در حال تغییر و مهم است که ورزشکاران ما در رقابت‌ها شرکت کنند. یک ورزشکار باید ماحصل تمرینات خود را به نمایش بگذارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر