کد خبر: 145267
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۲ آذر ۱۳۵۸؛

از طرح شورایی شدن استان ها تا واگذاری تاسیسات جزیره کیش به وزارت ارشاد

روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز در تاریخ ۲۲ آذر سال ۱۳۵۸ از قول احمد خمینی نوشته است؛ کندی تاکنون دو بار تقاضای ملاقات با امام را رد کرده است. دکتر بهشتی هم گفته اند؛ هر قدر به حکومت قانون نزدیک می شویم توطئه ها گسترده تر می شود. هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور هم گفته اند که طرح شورایی شدن استانها تهیه شده که هفته آینده تسلیم شورای انقلاب می شود. وی همچنین خبر داده است که قراردادهای تازه ای برای تامین کمبود مواد غذایی مملکت به امضاء رسیده است. چند خبر اقتصادی نیز در صفحه اول این روزنامه به چشم‌ می خورد. از تصمیمات تازه بانک مرکزی برای جلوگیری از تقلب و خروج بی رویه ارز بازرگانی گرفته تا به اجرا گذاشته شدن مجدد مقررات اخذ پیمان ارزی برای صدور کالا و اطلاعیه وزارت مسکن و شهرسازی درباره خودداری از خرید زمین تا عرضه زمین ارزان بوسیله دولت اشاره کرد.

از طرح شورایی شدن استان ها تا واگذاری تاسیسات جزیره کیش به وزارت ارشاد

به گزارش دیدبان تاریخ؛ روزنامه ۱۲ صفحه ای بامداد امروز در تاریخ پنجشنبه ۲۲ آذر سال ۱۳۵۸ از قول احمد خمینی نوشته است؛ کندی تاکنون دو بار تقاضای ملاقات با امام را رد کرده است. دکتر بهشتی هم گفته اند؛ هر قدر به حکومت قانون نزدیک می شویم توطئه ها گسترده تر می شود. هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور هم گفته اند که طرح شورایی شدن استانها تهیه شده که هفته آینده تسلیم شورای انقلاب می شود. وی همچنین خبر داده است که قراردادهای تازه ای برای تامین کمبود مواد غذایی مملکت به امضاء رسیده است. چند خبر اقتصادی نیز در صفحه اول این روزنامه به چشم‌ می خورد. از تصمیمات تازه بانک مرکزی برای جلوگیری از تقلب و خروج بی رویه ارز بازرگانی گرفته تا به اجرا گذاشته شدن مجدد مقررات اخذ پیمان ارزی برای صدور کالا و اطلاعیه وزارت مسکن و شهرسازی درباره خودداری از خرید زمین تا عرضه زمین ارزان بوسیله دولت اشاره کرد. به صفحه آخر روزنامه می رویم به خبری درباره جزایر جنوبی ایران و نحوه استفاده از آنها در آینده بر می خوریم که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

بندرعباس - خبرگزاری پارس:

مهندس مرتضی بازرگان استاندار استان هرمزگان دیروز در بندرعباس هدف های سمینار بررسی جزایر ایرانی خلیج فارس را که در بندرعباس برگزار می شود را تشریح کرد و یادآور شد، در خلیج فارس جزایر متعددی است که در محدوده استان هرمزگان است و دارای دو سری مسائل مشترک و عمومی و اختصاصی است که به چهار گروه رده بندی شده اند. یکی جزایر نفتی قشم، هرمز و هنگام که دارای سکنه هستند و ویژگی خاصی هم ندارند و گروه چهارم جزایری مانند تنب و ابوموسی که فاقد سکنه هستند.

مهندس مرتضی بازرگان در مورد جزیره کیش اظهار داشت؛ بر اساس تصویب هیات وزیران مقرر شد که تاسیسات این جزیره تحت نظر وزارت ارشاد ملی قرار گیرد و بصورت یک مجتمع جهانگردی با تغییرات مختصری که در این مجموعه داده خواهد شد مورد استفاده قرار گیرد.

IMG_20221213_072712_835

در مورد جزایر خالی از سکنه، مسئله اعمال حاکمیت ملی و حضور عینی و طبعا امکان اسکان عده ای از افراد غیرنظامی و مسائل مربوط به آن از جمله خدمات اشتغال و سرویس ها در این سمینار دقیقا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

IMG_20221213_072712_533

استاندار هرمزگان در ادامه سخنانش گفت؛ وزارت بهداری و بهزیستی در نظر داشت دهکده ای برای معتادین غیرقابل علاج ایجاد کند و بدین منظور از تاسیسات جزیره کیش استفاده کند و با توجه به این که این مجموعه، یک سرمایه ملی جهت برنامه های جهانگردی ایجاد شده و در اختیار وزارت ارشاد ملی قرار گرفته است‌، وزارت بهداری در نظر دارد از جزایر تنب و ابوموسی استفاده کند‌. از سوی دیگر سرمایه گذاریهای انجام شده و تاسیسات بخصوصی در جزایر ابوموسی و تنب که توسط وزارت بازرگانی، نیروی دریایی و استانداری هرمزگان در رژیم گذشته در حدود زیادی غیر ملی صورت گرفته، از جمله سردخانه پنج هزار تنی جزیره ابوموسی و تاسیسات بزرگ، انبارها، ساختمان های متعددی که بدون شک بیش از ظرفیت متناسب در این جزیره ایجاد شده از لحاظ دیگر شیلات جنوب نیز در این جزایر دارای سردخانه و تاسیساتی می باشد که عملا غیرقابل استفاده است با توجه به این مسائل در این سمینار چند روزه مشکلات، مسائل در جزایر مورد بررسی دقیق اعضاء شرکت کننده در سمینار قرار خواهد گرفت.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر