کد خبر: 145285
A

دعوای لاپید و نتانیاهو دوباره بالا گرفت

در ادامه تشدید شکاف و جنگ لفظی میان رهبران رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر مکلف این رژیم با حمله به نخست‌وزیر فعلی گفت که اسرائیلی‌ها دیگر اعتقادی به دولت او ندارند.

دعوای لاپید و نتانیاهو دوباره بالا گرفت

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی در سخنانی نسبت به اظهارات اخیر یائیر لاپید، نخست‌وزیر فعلی اسرائیل واکنش نشان داد.

نتانیاهو با اشاره به کابینه تحت امر لاپید تاکید کرد: دولتی که دوره‌اش به پایان  رسیده اعتماد اسرائیلی‌ها را از دست داده است و آمادگی پذیرش نتایج انتخابات را ندارد.

وی گفت که دولت لاپید کمپین تحریک، فتنه‌انگیزی و شورش را علیه دولت آینده نتانیاهو به راه انداخته است و این درحالی است که این دولت مجوز لازم برای اجرای سیاست‌های خود را از اسرائیلی ها دریافت کرده است.

این انتقادات نتانیاهو از لاپید پس از آن مطرح شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا گفت بنیامین نتانیاهو دولت دیوانه‌ها را تشکیل خواهد داد و کابینه او قادر به حکمرانی نخواهد بود.

وی افزود: گفتن چنین سخنانی برای من دشوار است؛ اما به گونه دیگری نمی‌توان آنچه را در اسرائیل رخ می‌دهد، بیان کرد. بنیامین نتانیاهو یک شخص ضعیف است و شرکایی که کوچک‌تر از او هستند از او باج خواهی می‌کنند.

توافق‌های ائتلافی نتانیاهو با حزب "قدرت یهود" به رهبری ایتامار بن گویر و "صهیونیسم دینی" به رهبری بتسلئیل اسموتریچ و حزب افراطی "نوعم" به رهبری آوی ماعوز نگرانی‌هایی را در میان مسئولان اسرائیلی و جهان به وجود آورده است.

به گفته تحلیلگران و سیاستمداران، این کابینه نتانیاهو نژادپرست‌ترین و افراطی‌ترین دولت اسرائیل خواهد بود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر