کد خبر: 145288
A

یک نماینده مجلس: شرق و غرب برای دوشیدن عربستان مسابقه می‌دهند

مهدی عسگری نماینده مردم کرج در مجلس گفت: بین غرب و شرق بر سر دوشیدن عربستان رقابت ایجاد شده است، اما با این حرکت‌های شکست خورده و ایران ستیزانه نمی‌توانند دست و پایی برای خود در منطقه ایجاد کنند.

یک نماینده مجلس: شرق و غرب برای دوشیدن عربستان مسابقه می‌دهند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مهدی عسگری در جلسه علنی امروز (سه شنبه، ۲۲ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: به دستگاه دیپلماسی تذکر جدی می‌دهم، چرا که انتظار می‌رفت وزارت امور خارجه برخورد جدی‌تری در خصوص مداخلات خارج از عرف و قاعده کشورهای غربی در امور ایران به ویژه در خصوص بیانیه شورای همکاری خلیج فارس که با حضور رئیس جمهور چین انجام شد، داشته باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر کوچک‌ترین شبهه‌ای نسبت به تمامیت ارضی ایران وارد شود، رواست ما نیز نسبت به حاکمیت چین و تایوان و مذاکره درباره این موضوع و حل آن از طریق تلاش‌های مسالمت آمیز تاکید کنیم و مسئله تایوان را قابل مذاکره دانیم.

وی تاکید کرد: حاکمیت کشور ما بر جزایر سه گانه طبق اسناد تاریخی و نقشه‌های قدیمی و جغرافیای سیاسی قطعی است. بحرین نیز که این بیانیه را امضا کرده است، باید بداند که خود این کشور نیز جزو مسلم خاک ایران بزرگ بوده و طی فرآیند غیرقانونی و نظرسنجی فرمایشی به صورت موقت از ایران تفکیک شده است. لازم است وزارت امور خارجه به لحاظ تاریخی و حقوق بین الملل این موضوع را پیگیری کند.

عسگری تاکید کرد: بین غرب و شرق بر سر دوشیدن عربستان رقابت ایجاد شده است، اما با این حرکت‌های شکست خورده و ایران ستیزانه نمی‌توانند دست و پایی برای خود در منطقه ایجاد کنند. با توجه به تعرض مستقیم عربستان از طریق توریسم رسانه‌ای به مرزهای فکری و فرهنگی ما لازم است دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و دفاعی ما اقدامات قاطع و جدی متقابل داشته باشند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به مقامات چین هم می‌گویم که کشورهای وابسته قابل اعتماد نیستند و بهتر است بر اساس منافع مشترک دو کشور، دیپلماسی اقتصادی را در رأس کار خود قرار دهند و از رویکردهای مخرب سیاسی پرهیز کنند.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر