کد خبر: 14560
A
بزرگترین درد جامعه بی‌ادبی در قلم و گفتار در برخی تریبون‌ها‌ست

حجت‌الاسلام حمیدزاده: آیت‌الله هاشمی آینه تمام نمای امام (ره) بود

نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی آینه تمام نمای امام (ره) بود، گفت: آرامش و شرح صدر ایشان برگرفته از امام راحل بود و در این رابطه کمترین تردیدی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام حمیدزاده:
آیت‌الله هاشمی آینه تمام نمای امام (ره) بود

علی‌اکبر حمید زاده در مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی که پس از نماز مغرب و عشاء در مسجد امیرالمومنین برگزار شد، گفت: بیت معزز آیت‌الله اشرفی که مورد احترام آیت‌الله هاشمی بود این مراسم پاسداشت  را برگزار کرده است. با توجه به شناختی که از آیت‌الله هاشمی داشتم می‌توانم عرض کنم که ایشان بخش عظیمی از محتوای انقلاب به حساب می‌آیند.

نماینده اسبق بویین زهرا گفت: کسانی که از تاریخ انقلاب اطلاع دارند، نقش تاثیرگذار آیت‌الله هاشمی را می‌دانند. ایشان عالم به زمان بود. ایشان از روزهای ورود به حوزه و شرکت در کلاس آیت‌الله بروجردی تیزهوشی خود را نشان می‌دهد و از همان زمان آشنایان او را شخصیت به روز می‌شناسند.

او با بیان اینکه هاشمی متناسب با زمان، انقلابیون را  تغذیه می‌کرد، اظهار کرد: لازمه این موفقیت جامع نگری ایشان است که نکته بسیار مهمی از مولفه شخصیت مدیر، مدبر این عالم ربانی است.

حمید زاده تصریح کرد: عقلانیت در فضای معرفت شکوفا می‌گردد. اگر کسی بخواهد در مسیر حرکت کند باید توجه کند هدف اصلی رسیدن به حکمت است و این از ویژگی‌های برتر آقای هاشمی است.

او تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی آینه تمام نمای امام (ره) بود. او با آن گیرندگی استعداد، تمام افکار امام را پذیرا بود. آرامش و شرح صدر ایشان برگرفته از امام راحل بود و در این رابطه کمترین تردیدی وجود ندارد.

این محقق افزود: ان زمان که شورای انقلاب تشکیل شد، محوریت شورا با آیت الله هاشمی بود. در آغاز حرکت مردم سالاری، آقای هاشمی حضور داشت و در آن زمان به عنوان مقتدر ترین رییس مجلس بود. آن زمان که رییس جمهور شدند مشکلات جنگ همه جا بود و این هاشمی بود که اندیشه سازندگی را باب کرد. ایشان دانشگاه آزاد را افتتاح کردند تا دختران و پسران در مسیر بالندگی قرار بگیرند.

حمیدزاده یادآور شد: آن زمان که برخی مراجع با مترو مخالفت می‌کردند، آقای هاشمی پیگیر به ثمره رسیدن مترو بود و در مجلس خبرگان و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم بسیار مؤثر بودند.

نمانده اسبق مجلس با بیان اینکه دریا دلی یکی از مولفه‌های موفقیت یک مدیر است، اظهار کرد: آقای هاشمی چون در محضر قرآن بود و گام به گام زندگی او با قرآن روشن شده بود، در غلبه به نفسانیات هم یکی از برترین‌ها و نمونه مثال زدنی بود. اعتقاد دارم آقای هاشمی پلی بین خود و خدا زده بود و تمام صبوری‌های او به دلیل پختگی شخصیت‌اش در حوزه فرهنگ وحدانیت بود .

او ادامه داد:‌وقتی که آیت‌الله هاشمی با جوانان روبرو می‌شد، موی بلند را بهانه طرد آن‌ها نمی‌کرد یا به خاطر نهی از منکر، فضای آزاد اندیشی را مسدود نمی‌کرد. در حالی زیر بمباران فشارهای افراد بود همچنان لبخند رضایت داشت و این یعنی تربیت شده قرآن بود.

حمیدزاده به روزی که آیت‌الله هاشمی برای انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شد اشاره کرد و گفت: آن روزی که ایشان رد صلاحیت شدند، مردم از ناراحتی گریه می‌کردند اما وقتی آقای هاشمی صحبت کرد با همان لبخند همیشگی گفت انقلاب راهش را می‌رود و در ادامه نصرتی در پیش است که ملت را خوشحال می‌کند. بیش از ۱۳سال بایکوت خبری بودند. بعضی که لقب رزمنده را یدک می‌کشند اما رنگ رزمندگی را ندیدند به هاشمی که فرمانده جنگ بود، فشار می‌آوردند.

او بیان کرد: بهانه جویان که سراغ نماز میت می‌روند و تفسیر و تحلیل ناجوانمردانه می‌کنند، ای کاش به پیام تسلیت مقام معظم رهبری نگاه می‌کردند که با چه تعابیری از آیت الله هاشمی یاد کردند. اختلاف نظر و اجتهاد مجتهدین بین هم معمول است. وسوسه خناسان نتوانست نتیجه رفاقتی که در کربلا بسته شده بود را از بین ببرد.

نماینده اسبق مجلس با بیان اینکه بزرگترین درد جامعه؛ بی‌ادبی در قلم و گفتار در برخی تریبون‌ها است، گفت: برخی متاسفانه حرمت بزرگان را می‌شکنند و به دنبال این هستند که دولت را در مقابل ترامپ و دیوانگان اطرافش تضعیف کنند. نباید به نام دین، اصولگرایی و یا اصلاح‌طلبی ارزش‌های اخلاقی اسلام در جامعه فرو بریزد.

 

 

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر