کد خبر: 14562
A

خبرهای تایید نشده از آزادی ۸ صیاد ایرانی گروگان نزد دزدان دریایی

خبرها حکایت از آن دارد که تلاش‌ها برای نجات ۸ صیاد ایرانی که از فروردین سال گذشته در اسارت دزدان دریایی سومالیایی گرفتار شده بودند نجات پیدا کرده‌اند.

خبرهای تایید نشده از آزادی ۸ صیاد ایرانی گروگان نزد دزدان دریایی

به گزارش دیده بان ایران به نقل از خبرآنلاین، یکی از مسئولان وزارت امور خارجه به خبرنگار ما تاکید کرد که باید تا صبح فردا، سه شنبه منتظر باشیم تا این خبر از مبادی دیپلماتیک بررسی و تایید شود.

با این حال علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان به یکی از رسانه‌ها گفته است جلسه‌ای با قشقاوی معاون کنسولی وزیر امور خارجه داشته‌است و او از آزادی ۸ ملوان باقی‌مانده در دست دزدان دریایی سومالی خبر داده‌است. 

تلاش ما برای کسب اطلاع از علی‌اوسط‌هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز تا این لحظه نتیجه‌ای برای تایید این خبر در پی نداشته است.

با این حال خبرهایی که خبرآنلاین هنوز آنها را تایید نمی‌کند حکایت از آن دارد که ۸ صیاد ایرانی پس از رایزنی‌های انجام گرفته به سفارت یکی از کشورهای اروپایی در کشور سنگال تحویل شده‌اند.

آبان امسال و در پی انتشار خبر اسارت یک و سال و نیمه صیادان ایرانی در خبرگزاری خبرآنلاین کمپینی در میان فعالان اجتماعی شکل گرفت و خواستار رسیدگی به وضعیت این ایرانیان شد. 

کمپینی که با شعار #آزادی_صیادان_ایرانی شکل گرفت تلاش کرد به نجات ۸ ایرانی اسیر در دستان دزدان دریایی سومالیایی کمک کند. این کمپین در دومین بیانیه خود با اشاره اظهارات معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه تاکید کرد: اعضای کمپین #آزادی_صیادان_ایرانی ضمن قابل قبول ندانستن این اظهارت، با تهیه‌ یک نامه محرمانه به وزارت خارجه پیشنهاد خود مبنی بر شرایط مطلوب برقراری ارتباط جهت حل مشکل گروگان های ایرانی در اختیار این وزارت خانه قرار داده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر