کد خبر: 145879
A

آمار صادرات نفت آمریکا در شش سال اخیر +نمودار

سازمان اطلاعات انرژی ایالات‌متحده با پیش‌بینی افزایش تقاضای نفت و گاز طبیعی مایع در سال‌آینده اعلام کرده «برداشت و تولید نفت آمریکا برای پاسخگویی به عرضه در سال‌آینده باید بیشتر شود.»

آمار صادرات نفت آمریکا در شش سال اخیر +نمودار

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ موسسه کپلر نیز اعلام کرده‌است تقاضای روزانه آمریکا در سال‌2023 معادل 51/ 20میلیون بشکه در روز خواهد بود. همچنین نشانه‌هایی از آمادگی و تجهیز زیرساخت‌های صادراتی مثل ترمینال‌های دریایی و افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی مایع در آمریکا دیده می‌شود که این گمانه‌زنی را تقویت می‌کند.

البته دو عامل مهم بر سر ایالات‌متحده برای ایفای این نقش وجود دارد: سیاست‌های ضدتورمی بانک‌های مرکزی و کاهش تحریم‌های ونزوئلا.

p14 copy

نقش آمریکا در 2023؟

آمریکا در حال بدل‌شدن به یک شبکه صادرات انرژی در چند سال‌آینده است. ایالات‌متحده از زمان فتح برلین و پایان جنگ‌جهانی دوم عمدتا واردکننده بوده تا صادرکننده اما به گفته ناظران بازار این موقعیت می‌تواند تغییر کند. رقم فروش روزانه 4/ 3میلیون بشکه به کشورهای دیگر توسط آمریکا، درکنار صادرات 3میلیون بشکه‌ای در روز فرآورده‌های نفتی مثل گازوئیل و بنزین عملا موقعیت دیگری برای آمریکا فراهم کرده‌است. همچنین ایالات‌متحده طلایه‌دار صادرات گاز مایع در جهان است، کامودیتی که پیش‌بینی می‌شود تقاضای آن در سال‌آینده میلادی صعود کند.

منبع: دنیای اقتصاد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر