کد خبر: 145971
A

میانگین معدل دانش‌آموزان در کشور ۱۱.۵ است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: متوسط معدل دانش‌آموزان در کشور ۱۱.۵ بوده که فاجعه است و باید ریشه یابی شود.

میانگین معدل دانش‌آموزان در کشور ۱۱.۵ است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علیرضا منادی ظهر پنج شنبه در دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که آموزش از راه دور از مأموریت‌های پیام نور است، اظهار داشت: پیام نور دستخوش سیاست‌هایی بود که باعث شد این دانشگاه رشد سینوسی داشته باشد.

وی سپس افزود: کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی آموزش یکپارچه را هدف‌گذاری کرده است.

منادی سپس ادامه داد: مقام معظم رهبری به‌صورت مستقیم پیگیر شرکت‌های دانش‌بنیان هستند، اگر حمایت‌های ایشان نبود شاید شرکت‌های دانش‌بنیان به شکل کنونی توسعه نمی‌یافت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: در حال حاضر ۸ هزار شرکت دانش‌بنیان داریم که تنها در سال گذشته ۴۰۰ هزار میلیارد تومان فروش تولیدات داشته‌اند. هرچند ریشه تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌هاست و مراکز آموزش عالی در حوزه دانش‌بنیان نقش ویژه‌ای داشتند.

منادی افزود: اجرای رتبه‌بندی معلمان از دیگر اهداف کمیسیون آموزش بود که با پیگیری‌های انجام شده ۵۰ هزار میلیارد تومان به رتبه‌بندی معلمان اختصاص یافت. رتبه‌بندی معلمان باعث شده تا حقوق معلمان بیش از ۲.۵ میلیون تومان افزایش یابد.

وی گفت: متوسط معدل دانش‌آموزان در کشور ۱۱.۵ بوده که در نوع خود فاجعه است، باید کاهش معدل دانش‌آموزان در کشور ریشه‌یابی شود چون باید مشخص شود که ایراد از دانش‌آموزان است یا معلمان.

وی سپس درخصوص متناسب‌سازی حقوق کارمندان و اساتید دانشگاه‌های کشور گفت: حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق کارمندان و اساتید دانشگاه‌های کشور تخصیص می‌یابد. دانشگاه‌ها را مکلف کرده‌ایم تا با حوزه صنعت ارتباط برقرار کنند.

وی گفت: هیچیک از ادوار مجلس به اندازه مجلس یازدهم حامی شرکت‌های دانش‌بنیان نبود، تولید ۶ واکسن کرونا از نتایج دانش‌بنیان است در حالی که هنوز آمریکا در تولید واکسن کرونا در ابتدای کار تحقیقاتی است.

منادی ابراز داشت: اختیارات امضای طلایی وزیر صمت در واردات خودرو را گرفتیم و تأکید کردیم تا عوارض حاصل از واردات خودرو به صندوق شکوفایی واریز شود.

منبع: مهر 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر