کد خبر: 146038
A

امام جمعه مشهد: خانواده در غرب در حال از بین رفتن است/ باید قدرت دفاعی خود را تقویت کنیم

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه امام جمعه موقت مشهد گفت: پایبندی به نظام و حفظ اصول اسلامی علت اصلی دشمنی دیرینه آمریکا با ملت ایران است.

امام جمعه مشهد: خانواده در غرب در حال از بین رفتن است/ باید قدرت دفاعی خود را تقویت کنیم

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در حرم مطهر امام رضا(ع)، اظهار داشت: اگر ما دست از اصول و ارزشهایمان مانند دفاع از مظلوم و زندگی بر اساس ارزش‌های اسلامی برداریم و قدرت دفاعی خود را تقویت نکنیم و فرهنگ زندگیمان را فرهنگ آمریکایی قرار دهیم، زمامداران این کشور از ما خرسند می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ پرونده آمریکا در مراوده با ایران را ورق بزنیم چند حقیقت روشن می‌شود که عبارت است از، حمایت از منافقان، جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه و فتنه ۸۸ که جز عنصر خصومت چیزی در آنها نیست.

امام جمعه موقت مشهد گفت: شمار تلاش برای ضربه زدن به نظام اسلامی از سوی آمریکا متعدد و بسیار است، اما در هیچ کدام موفق نشده و به هدف خود که جمع کردن نظام و انقلاب بوده نرسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: آمریکا در چند زمینه موفق نشده و نخواهد شد که از آن جمله می‌توان به حضور مردم در حمایت از نظام اسلامی، از بین بردن دیانت مردم و تضعیف جایگاه رهبری نظام اسلامی اشاره کرد.

وی اضافه کرد: مردم متدین با تجسم لبیک یا حسین(ع) در تمام توطئه ها پیروز شده‌اند و هر روز هم قدرتشان بیشتر می‌شود.

امام جمعه موقت مشهد گفت: مردم با حضور پرشور خود با ذکر لبیک یا مهدی(عج) در ظهور حضرت تسریع ایجاد می‌کنند و به آنجا که در دنیا هم نظام اسلامی واحد تشکیل دهند خواهند رسید و همه مسئولان از هر حزب و گروهی که هستند باید قدر این مردم را بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: هرچه بر عمر بشریت می‌گذرد، نیاز او به الگو قراردادن خانواده پیامبر اکرم و امیرالمومنین(ع) به دلیل اصول ثابتش برای پرثمر کردن خانواده، بیشتر احساس می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این دنیای غرب درگیر چالش از میان رفتن خانواده است، ضمن اینکه در فضایی قرار داریم که برای شناخت و عمل به اسلام در میدان مسابقه هستیم که در تاریخ اسلام بعد از حکومت علی(ع)، چنین فضایی برای حکومت اسلامی فراهم نشده است.

امام جمعه موقت مشهد گفت: نظام اسلامی ایران شرایط اجرای کامل اصول دین و اسلام را فراهم کرده که حفظ خانواده و حفظ بنیان آن، از آن جمله است.

منبع: حوزه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر