کد خبر: 146279
A

آیت الله گرامی: هر کس مردم را بترساند، محارب است/ طلاب مظلوم ترین بخش جامعه است

استاد حوزه گفت: کسانی که با استفاده از سلاح باعث ترس مردم می‌شوند حتی اگر باعث کشتن کسی نشوند محارب هستند، در مواردی که محاربه منجر به قتل نشود سایر حدود محاربه برای آنها جاری می‌شود.

آیت الله گرامی: هر کس مردم را بترساند، محارب است/ طلاب مظلوم ترین بخش جامعه است

به  گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت الله گرامی گفت:کسانی که با استفاده از سلاح باعث ترس مردم می‌شوند حتی اگر باعث کشتن کسی نشوند محارب هستند، در مواردی که محاربه منجر به قتل نشود سایر حدود محاربه برای آنها جاری می‌شود.

آیت الله محمد علی گرامی از اساتید حوزه علمیه قم درباره برهم‌زنندگان امنیت کشور و مسئله حجاب در سخنانی گفت:کسانی که با استفاده از سلاح باعث ترس مردم می‌شوند حتی اگر باعث کشتن کسی نشوند محارب هستند، در مواردی که محاربه منجر به قتل نشود سایر حدود محاربه برای آنها جاری می‌شود.

اظهارات او بدین شرح است:

محاربه مخصوص درگیری با عموم مردم نیست و درگیری با گروه‌های خاص هم می‌تواند شامل این عنوان باشد

گروهک‌هایی که حوادث اخیر را رقم زدند انصافا امنیت کشور را برهم زدند و باعث نارضایتی مردم شدند، باید بر اساس قواعد فقهی بدون افراط برخوردی شود که عاملین این حوادث عبرت بگیرند.

بسیاری از جوانان در اثر جهالت موضوعی فریب خورده‌اند، انتقاداتی وجود دارد، اگر کسی دنبال براندازی نظام باشد حکم روشن است.

کنار گذاشتن حجاب عوارض بسیار بدی برای کانون خانواده دارد، حجاب یکی از وسایل امنیت است.

مراجع باید از مطالبات به حق مردم حمایت کنند و مردم هم باید ملاحظه جایگاه مرجعیت را بکنند که نیابت از امام زمان (عج) است.

مظلوم‌ترین قشر جامعه طلابی هستند که بدون دخیل بودن در هیچ کار حکومتی مورد اهانت قرار می‌گیرند، این گونه هتک حرمت‌ها عوارض منفی دنبال خواهد داشت این افراد به راحتی شامل عفو خداوند نخواهند شد.

منبع: حوزه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر