کد خبر: 146330
A

رئیسی: دشمن از کانال‌های مختلف پیام می‌دهد که قصد براندازی نداشته و می‌خواهد گفتگو کند

رئیس‌جمهور گفت: چرا به ما از کانال‌های مختلفی پیام می‌دهید که ما آماده گفتگو هستیم و ما قصد براندازی ندازیم، در حالی که ما شما را می شناسیم. برای ما دوگانه‌های غلط درست نکنید، دوگانه ما دوگانه استقلال طلبی و آزادی خواهی است، دوگانه ما دوگانه دلبستگی به خدا و و ارزش‌ها است.

رئیسی: دشمن از کانال‌های مختلف پیام می‌دهد که قصد براندازی نداشته و می‌خواهد گفتگو کند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در مراسم تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس در تهران با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: کسی که هم در اندیشه و هم در اراده هم در قول فعل هدف و مقصدش و راهش صدق وجود داشته باشد او صدیق است. فاطمه اطهر، صدیقه و شخصیتی بزرگ، اثرگذار و تحول‌گرا در تاریخ است.

وی افزود: وجود مکرم نبی‌اکرم (ص) در جامعه خواست ایجاد تحول کند. پیامبر خواست جامعه‌ای بنا کند که سنگ بنای آن تولید، اخلاق، معنویت، عدالت و عقلانیت باشد. پیغمبر می‌خواست یک مسلمانی مثل ابوذر و مقداد بسازد تا مسئولیت‌پذیر باشند و برای خدا مردم‌خواه باشند، توجه به دیگران در پرتو خدا. آنچه که همواره در عزای فاطمی باید بخواهیم، بینش، تحلیل درست و شنیدن درست است. جاهلیت مدرن، همان جاهلیت قدیمی است با تاثیرگذاری گسترده رسانه. حضور فاطمه زهرا (س) می‌خواست جامعه دچار جاهلیت نشود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: حضرت فاطمه(س) آنچه دید، زحمات پدر و پیامبر بود که جاهلیت را کنار زد و مردم را با علم، عقل، اندیشه، دوست داشتن یکدیگر و کنار گذاشتن فکر جاهلی همراه کرد. فاطمه اطهر به عنوان یک مقتدایی که می‌خواهد جامعه را صیانت کند و از میراث پیامبر پاسداری کند و هم رسالت رسول وهم ولایت ولی را حفظ کند، به میدان آمد تا نقاب را از چهره نفاق با سلاح خطبه‌های آتشین که سلسله تبیین است بردارد. خطبه فاطمه سخن از قرآن و سخن از علی و عدالت و نجات انسان است.

رئیسی ادامه داد: بسیاری هستند که انحراف و فتنه‌ها را نمی شناسند؛ فاصله خانه امیرالمومنین (ع) و آن حادثه آن کوچه، فاصله کمی است. عربی آمد به حضرت زهرا گفت برای پدرتان اشک می‌ریزید؟ حضرت فرمود شتری که این‌ها بر آن سوارند آبستن حوادثی است که یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتد. حضرت فاطمه (س)‌ 25 سال خانه‌نشینی امیرالمومنین و جگر پاره‌پاره امام حسن مجتبی (ع) را می‌دید. فاصله بیشتر و بیشتر شد و حضرت انحراف را در جامعه می دید. فاطمه(س) در مقام حریم ولایت ایستاد و اولین شهیده مقابله با نفاق است.

وی افزود: استعمارکنندگان و قدرت‌های بزرگ با سخن از آزادی و شعارهای فریبنده می‌آیند و ملت‌ها را به بدبختی و ذلالت می‌اندازند.

رئیس جمهور با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفت حوادث اخیر جنگ احزاب بود. همه جریان‌های استکباری با همه توان به میدان آمدند و آنانی که در میدان نبودند شایعه‌پراکنان و شایعه‌سازان بودند. شایعه‌پراکنان می‌خواستند امید را از مردم بگیرند و جامعه اسلامی را منحرف کنند. اما امام ما هشدار دادند. کاستی‌ها در 43 سال گذشته بر عهده دستگاه‌های اجرایی و نظام اداری است و امام امت به خوبی عمل کردند.

رئیسی تاکید کرد: دشمن به خاطر اینکه نظام را بزند، عمود این نظام را می‌زند زیرا این نظام به وجود او برپاست. در هر کجا که موفقیت می‌بینید، مربوط به آن است که به سخنان رهبری گوش داده شده است. مردم باید عملکردها را بررسی کنند و این نگاه منصفانه است. ما امروز در محضر شهدا و خانواده معظم شهدا به خاطر عنایتشان به نظام و این مملکت  خدا را شاکریم. رهبر انقلاب هم در ریل‌گذاری و هم سیاست‌گذاری برای اداره امور کشور هشدار داده‌اند و اگر کاستی‌هایی وجود دارد مربوط به دستگاه‌های مختلف است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروز در جایگاه اقتدار در بسیاری از حوزه‌ها هستیم گفت: در همه حوزه‌ها،‌کشور پیشرفت‌های زیادی کرده و دلیل عصبانیت دشمن این پیشرفت‌ها است و تمام تلاش‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی مفتضحانه شکست خورده است.

وی خطاب به دشمنان گفت: چرا به ما از کانال‌های مختلفی پیام می‌دهید که ما آماده گفتگو هستیم و ما قصد براندازی نداریم، در حالی که ما شما را می شناسیم. برای ما دوگانه‌های غلط درست نکنید، دوگانه ما دوگانه استقلال طلبی و آزادی خواهی است، دوگانه ما دوگانه دلبستگی به خدا و و ارزش‌ها است.

رئیسی با تاکید بر اینکه آغوش ملت برای کسانی که دچار فریب شده‌اند باز است ولی به معاندین رحم نخواهیم کرد گفت: دشمن همه توان خود را به کار گرفت تا مانع پیشرفت ایران شود اما امروز اذعان می کنند که تمام فشارهایشان با شکست مواجه شده است. امروز دشمن با ملتی که اراده کرده پیش برود، مواجه است. ملت ایران به رهبری امام خامنه‌ای تصمیم گرفته است پیش برود. ما حق عقب گرد نداریم و جوانان این پیشروی را ادامه می‌دهند. ما از شهدا آموختیم که با امید زندگی کنیم و از فاطمه (س) آموخته‌ایم باید در مقابل دشمن ایستادگی کرد.

وی گفت:‌ وضعیت مردم فلسطین را در دیروز و امروز ببینید. دیروز برای فلسطینی‌ها در کنار میزهای سازمان‌های آزادی‌بخش تصمیم می‌گرفتند اما امروز ابتکار عمل به دست فلسطینی و مجاهدین فلسطینی در میدان است. 

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر