کد خبر: 146371
A

اسرار سلامت روان؛ چه زمانی به خاطر افسردگی به کمک نیاز داریم؟

مهمترین هشدار برای این که به کمک نیاز دارید زمانی است که احساس افسردگی می کنید، کمبود انرژی احساس ناامیدی و اختلال خواب علائم هشدار دهنده افسردگی و به دنبال آن نیاز به کمک گرفتن هستند.

اسرار سلامت روان؛ چه زمانی به خاطر افسردگی به کمک نیاز داریم؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ غیر عادی نیست که در طول زندگی تجربیات مختلفی از غم، اندوه و استرس را تجربه کنیم، اما اگر این افکار و احساسات به طور مداوم زندگی روزمره شما را تحت تاثیر قرار می دهد، ممکن است درگیر افسردگی یا وضعیت دیگری مربوط به سلامت روان باشید.

افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های روانی مانند اضطراب و افسردگی هستند. این راهنمای منبع برای کمک به درک بهتر شرایط رایج سلامت روان و همچنین زمان و نحوه دریافت کمک وجود دارد.

افسردگی

افراد مبتلا به افسردگی اغلب احساس پوچی و ناامیدی طولانی مدتی را تجربه می کنند که بدون توجه به آن علائم باقی می ماند. اگر به درستی مدیریت نشود، افسردگی می تواند ناتوان کننده باشد.

افسردگی در تمام جنبه های زندگی روزمره از جمله کار یا مدرسه، روابط، مسئولیت های روزانه و نگرش کلی نسبت به زندگی تداخل ایجاد می کند.

افسردگی یکی از شایع ترین بیماری های روانی است که حدود ۲۸۰ میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد . پیش بینی می شود که ۷ درصد از جمعیت بزرگسال آمریکا افسردگی را تجربه کنند.

انواع افسردگی

اختلال افسردگی اساسی (MDD)

افسردگی پس از زایمان

اختلال عاطفی فصلی (اختلال افسردگی اساسی با الگوی فصلی)

اختلال افسردگی مداوم (دیستیمیا)

اختلال دوقطبی

چگونه بفهمم افسردگی دارم؟

مهم است که تمایز بین غم و اندوه و افسردگی را درک کرده تا منابع مناسب برای بهوبد ذهن خود را پیدا کنید.

از+کجا+بفهمم+که+دچار+افسردگی+فصلی+شدم؟

اگر بیشتر علائم زیر را هر روز در طول ۲ هفته یا بیشتر تجربه کرده اید، ممکن است معیارهای تشخیص افسردگی را داشته باشید:

احساس مداوم تنهایی یا غم

کمبود انرژی

احساس ناامیدی

خواب زیاد یا خیلی کم

خوردن زیاد یا کم

مشکلات تمرکز یا توجه

از دست دادن علاقه به فعالیت های لذت بخش یا معاشرت

احساس گناه و بی ارزشی

افکار مرگ یا خودکشی

تشخیص افسردگی

احتمالاً با یک متخصص سلامت روان مانند روانشناس، روانپزشک یا مددکار اجتماعی بالینی صحبت خواهید کرد که می تواند وضعیت شما را تشخیص دهد.

اضطراب

همه افراد هر از گاهی اضطراب را تجربه می کنند، اما اگر اضطراب مانع از عملکرد روزانه می شود، ممکن است دچار اختلال اضطرابی باشید. در حالی که تجربه احساسات عصبی، ترس و نگرانی در شرایط خاص معمول است، افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی تمایل دارند این احساسات را به طور مداوم تجربه کنند.

اگر فکر می کنید به اختلال اضطراب مبتلا هستید ، بدانید که تنها نیستید. تخمین زده می شود که نزدیک به یک سوم بزرگسالان آمریکایی در مقطعی از زندگی خود دچار اختلال اضطرابی می شوند.

انواع اختلالات اضطرابی

اختلال اضطراب فراگیر (GAD)

اختلال هراس

آگورافوبیا

اختلال اضطراب اجتماعی

فوبیای خاص

اختلال اضطراب جدایی

در حالی که اختلالات زیر به عنوان اختلالات اضطرابی برچسب گذاری نشده اند، شرایط زیر اغلب دارای علائم اضطراب هستند:

اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)

اختلال وسواس اجباری (OCD)

چگونه بفهمم که اضطراب دارم؟

علائم اضطراب زمانی بروز می کند که بدن احساس خطر داشته باشد. هورمون‌ها مانند آدرنالین و کورتیزول آماده‌سازی بدن برای عمل را افزایش می دهند که باعث می‌شود قلب سریع‌تر پمپاژ کرده، تنفس را تسریع کند و ماهیچه‌ها را برای حرکت آماده .

اضطراب اثرات جسمی و روانی دارد، از جمله:

افکار رقابتی

تنگی نفس

تپش قلب

ناراحتی معده

دهان خشک

سرگیجه

احساس ترس یا وحشت

تعریق

دید تونلی

بی قراری

تنش عضلانی

ضعف جسمانی

حافظه ضعیف

گیجی

مشکل در تمرکز

نگرانی دائمی

تفکیک احساسات

بسیاری از این علائم احساس آشنایی خواهند داشت، حتی اگر مشکلات قابل توجهی با اضطراب نداشته باشید. اما زمانی که آنها شدید، تکرار شونده و ناراحت کننده هستند که باعث می شود احساس ناراحتی شدید، خارج از کنترل یا درماندگی کنید، ممکن است نشانه ای از یک اختلال اضطرابی باشد.

تشخیص اضطراب

احتمالاً با یک متخصص سلامت روان مانند روانشناس، روانپزشک یا مددکار اجتماعی بالینی صحبت خواهید کرد که می تواند وضعیت شما را تشخیص دهد.

درمان سنتی

پیدا کردن یک درمانگر می تواند یک فرآیند گیج کننده و طاقت فرسا باشد. در اینجا نکات و منابعی برای یافتن متخصص سلامت روان مناسب آورده شده است.

به یاد داشته باشید، یافتن درمانگر مناسب ممکن است کمی طول بکشد، اما ارزش تلاش را دارد.

ممکن است با درمانگرانی ملاقات کنید که برای نیازهای شما مناسب نیستند. در حالی که این تجربیات دلسرد کننده هستند اما تسلیم نشوید.

درمان سرمایه گذاری مهمی در سلامت روان است. یافتن درمانگر مناسب سود بی اندازه ای خواهد داشت.

در حالی که درمان سنتی می تواند یک سرمایه گذاری باشد، فضای درمان آنلاین به سرعت در حال رشد است و دسترسی و مقرون به صرفه بودن در اولویت این رشد قرار دارد.

درمان آنلاین اطمینان حاصل می دهد که برای هر بودجه کمک سلامت روان وجود دارد. در حالی که برخی از خدمات از نظر قیمت مشابه درمان سنتی هستند، برخی از خدمات کاملا رایگان هستند.

خودیاری

در حالی که تکنیک های خودیاری به جای حمایت حرفه ای توصیه نمی شود، آنها می توانند به عنوان یک مکمل عالی برای برنامه درمانی سلامت روان عمل کنند.

عاداتی مانند یادداشت روزانه، ورزش و متعهد شدن به یک روال خواب ثابت، همگی برای سلامت روان مفید هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر