کد خبر: 146375
A

ببینید:حمله پهپادی اوکراین به مقر بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه+فیلم

اوکراین برای دومین بار در ماه جاری به پایگاه هوایی انگلس-۲، مقر بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه در نزدیکی ساراتوف حمله کرد. سه نفر در این حمله کشته شدند. ساراتوف ۵۰۰ کیلومتر از مرزهای اوکراین فاصله دارد.

ببینید:حمله پهپادی اوکراین به مقر بمب‌افکن‌های استراتژیک روسیه+فیلم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ۲۶ دسامبر ساعت یک و ۳۵ دقیقه به وقت مسکو، پدافند ضد هوایی روسیه یک پهپاد اوکراینی را که در ارتفاع پایین پرواز می‌کرد هنگام نزدیک شدن به پایگاه نظامی انگلس-۲ در منطقه ساراتوف سرنگون کرد.

سه نظامی روس بر اثر برخورد لاشه پهپادهای جنگی در این حمله کشته شدند.

اطلاعات داده شده به طور مستقل قابل تأیید نیست. برخی رسانه‌ها از زخمی شدن چهار نفر گزارش دادند.وزارت دفاع روسیه همچنین گفته است در حمله پهپادی اوکراین به پایگاه انگلس-۲ "تکنولوژی هواپیماها آسیب ندیده است."

بمب افکن‌های استراتژیک در انگلس-۲ مستقر هستند و روسیه از موشک‌های آنها برای نابودی زیرساخت‌های انرژی اوکراین استفاده می‌کند. شهر ساراتوف واقع در کناره رود ولگا بیش از ۵۰۰ کیلومتر با مرز اوکراین فاصله دارد.

 این اولین حمله پهپادهای جنگی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه نیست.به گفته منابع روسی، دو هواپیمای جنگی این کشور در حمله اوایل دسامبر اوکراین به انگلس-۲ آسیب دیده‌اند.

هم‌زمان با آن پایگاه نظامی دیگر روسیه در ریازان واقع در ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مسکو نیز هدف حملات پهپادی قرار گرفته است.

در گذشته اوکراین مسئولیت حمله به چندین پایگاه هوایی در شبه جزیره کریمه را که به روسیه الحاق شده پذیرفت. اما این کشور هرگز به صورت رسمی مسئولیت چنین حملاتی را در خاک روسیه بر عهده نگرفته است.

دامنه جنگ تجاوزگرانه روسیه علیه اوکراین اکنون به داخل روسیه کشانده شده و پوتین مجبور شده است چندین بار پیشنهاد گفتگو به طرف اوکراینی بدهد. 

 

volumeVideo: 11.49M | durationVideo: 00:02:36
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر