کد خبر: 146522
A

فیفا: فوتبال روسیه، در آسیا هم محروم خواهد بود!

در حالی که اتحادیه فوتبال روسیه در تلاش برای انتقال به فوتبال آسیا است، فیفا اعلام کرده که حتی حضور در قاره کهن هم محرومیت روسیه در فوتبال را از بین نمی‌برد.

فیفا: فوتبال روسیه، در آسیا هم محروم خواهد بود!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه بعد از حمله نظامی این کشور به اوکراین از سوی فیفا و اتحادیه اروپا از حضور در مسابقات بین المللی محروم شدند. این محرومیت حتی در مسابقات پلی آف انتخابی جام جهانی اعمال شد و روسیه حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست داد.

روس‌ها که حالا نزدیک به یک سال از بازی‌های بین المللی محروم هستند، تلاش خود را برای انتقال به قاره آسیا و عضویت در کنفدراسیون فوتبال آسیا به کار بسته‌اند تا از این طریق محرومیت فیفا را پشت سر بگذارند.

هرچند این طرح موافقان و مخالفان زیادی در روسیه دارد اما قرار است فردا جمعه جلسه کمیته اجرایی اتحادیه فوتبال روسیه بازهم جلسه دیگری را برگزار کند.

این در حالی است که یکی از رسانه‌های روسی مدعی شد اتحادیه فوتبال این کشور مطلع شده است که حتی حضور در آسیا باعث از بین رفتن محرومیت این کشور از سوی فیفا نخواهد شد.

وب سایت «اسپورت اکسپرس» نوشت: « یوفا معتقد است که انتقال روسیه به AFC تغییری در موضع فیفا ایجاد نخواهد کرد. در صورت انتقال احتمالی اتحادیه روسیه به آسیا، یوفا آماده است تمام مسئولیت تصمیم گیری نهایی را به طرف روسی واگذار کند.»

در ادامه این خبر آمده است: «یک منبع نزدیک به اتحادیه فوتبال اروپا به اسپورت اکسپرس گفت که الکساندر چفرین رئیس یوفا آماده است تا به خروج روسیه از اتحادیه اروپا چراغ سبز نشان دهد و AFC حق دارد فدراسیون ما را بپذیرد. با این حال، فیفا ممنوعیت حضور روسیه در مسابقات تحت نظارت خود را لغو نخواهد کرد، بنابراین هیچ تغییر اساسی برای اتحادیه فوتبال در نظر گرفته نشده است. یوفا روشن می‌کند که تحت مدیریت فعلی، بازگشت اتحادیه فوتبال روسیه به یوفا در سال‌های آینده بسیار دشوار خواهد بود.»

منبع: مهر 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر