کد خبر: 146576
A

چین و روسیه همکاری نظامی خود را گسترش می‌دهند

رئیس جمهور روسیه در تماس تصویری با همتای چینی خود با اشاره به مقاومت پکن و مسکو در برابر فشارهای ژئوپلتیکی، گفت همکاری دو کشور در خدمت ایجاد نظم جهانی عادلانه است.

چین و روسیه همکاری نظامی خود را گسترش می‌دهند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز (جمعه) به‌صورت ویدئوکنفرانسی به دیدار و رایزنی با «شی جین‌پینگ» همتای چینی خود پرداخت.

پوتین در این تماس ویدئویی ضمن تبریک سال نو میلادی به شی، گفت که هماهنگی روسیه و چین در عرصه بین‌المللی، در خدمت ایجاد نظم جهانی عادلانه است.

وی در این‌باره توضیح داد: «همکاری مسکو و پکن در عرصه جهانی، از جمله در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل متحد، سازمان همکاری شانگهای، بریکس و گروه ۲۰، در خدمت ایجاد نظم جهانی عادلانه بر اساس قوانین بین‌المللی است».

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که پکن و مسکو دیدگاه‌های یکسانی در مورد علل، مسیر و منطق تغییر مداوم چشم‌انداز ژئوپلیتیک جهانی دارند.

پوتین با بیان اینکه همکاری روسیه و چین در همه زمینه‌ها مخصوصا حوزه نظامی در حال تقویت است، اظهار داشت: «همکاری پکن و مسکو، الگویی برای مقاومت در برابر فشارهای جهانی است. ما انتظار داریم که عرضه گاز روسیه به چین در سال آینده افزایش یابد».

ریانووستی در خبر دیگری به نقل از وی نوشت: «در زمینه تنش‌های ژئوپلیتیکی فزاینده، اهمیت مشارکت استراتژیک روسیه و چین به عنوان یک عامل تثبیت‌کننده در حال افزایش است. روابط ما با عزت در برابر همه آزمون‌ها مقاومت می‌کند، بلوغ و ثبات را نشان می‌دهد و به‌طور پویا به توسعه خود ادامه می‌دهد. این روابط، بهترین نوع خود در تاریخ است».

رئیس جمهور چین نیز در این تماس تصویری با همتای روس خود گفت: «همکاری پکن و مسکو به‌طور گسترده در حال توسعه است».

پیش از این نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که نیروهای دریایی این کشور و چین، به مدت یک هفته رزمایش نظامی مشترک در دریای شرقی چین برگزار می‌کنند.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر