کد خبر: 146598
A

امام جمعه اصفهان: کشف حجاب سبب تضعیف نظام و تنفس مصنوعی به دشمنان است

مهدوی، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اصفهان گفت: نخست اینکه کشف حجاب مقدمه عادی سازی گناه و بی بند وباری است. دوم اینکه سبب تضعیف نظام بوده، فتنه اغتشاشات با کشف حجاب استمرار دارد، کشف حجاب‌ها به نوعی تنفس مصنوعی برای دشمنان است. سوم خطر، سرایت این ناهنجاری به اقشار دیگر جامعه است و چهارم سبب تزلزل در بدنه متدین‌های جامعه شده و خطر پنجم این است که سبب ایجاد دوقطبی در جامعه است و یک ناامنی عمدتاً برای قشر متدین‌ها ایجاد می‌شود.

امام جمعه اصفهان: کشف حجاب سبب تضعیف نظام و تنفس مصنوعی به دشمنان است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اصفهان با بیان اینکه انجام واجبات و ترک محرمات با چهار نوع فکر انکار، شک، گمان و یقین ممکن است انجام گیرد، اظهار داشت: افرادی خدا و دین را قبول ندارند اما در ظاهر واجبات را انجام و محرمات را ترک می‌کنند، منافقین‌ هستند.

وی ادامه داد: افرادی شک دارند که امتحان کنند که آیا با انجام واجبات دعایشان مستجاب می‌شود یا نه و افرادی به خدا گمان دارند که مقتضی برای عمل دارند ولی با برخورد به مانع، واجب را ترک می‌کنند یا اگر زمینه گناه فراهم شود، انجام داده و بعد به فکر توبه می‌‌افتند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به خصوصیات گروه چهارم بیان کرد: افرادی که یقین دارند، واجبات را عمل می‌کنند و در آن استمرار دارند، در مواجهه با گناهان هرچند که جاذبه داشته باشند به آن آلوده نمی‌شوند. در سوره یونس به این افراد با عنوان اولیای خدا یاد شده است. این افراد تقوای دائمی دارند و دو بشارت دنیایی خواب‌های رحمانی و ظهور به ولی خدا برایشان و دو بشارت آخرتی گفت‌و‌گو با اهل بیت و ورود به بهشت به انها داده شده است.

وی با اشاره به فراوانی جلسات ایام فاطمیه در اصفهان تصریح کرد: در این شهر ما چندین هزار جلسه برگزار شد و امیدوارم مشمول دعای سوره حج باشید که تقوای دل غیر از تقوای جوارحی است.

آیت‌الله مهدوی با اشاره به سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: تبلور معارف دین و بصیرت و دفاع از ولایت در شخصیت شهید قاسم سلیمانی جلوه کرد که رهبری از این شهید با تعبیر مکتب سلیمانی یاد کردند، گرامیداشت چنین شهدا و مکتب‌ها برای ما امری لازم است تا هویت خود را فراموش نکنیم.

وی تأکیدات روایی ما بر حضور در نماز جمعه بسیار فراوان است، به نحوی که سفر در صبح جمعه از منظر اسلام کراهت دارد، خاطرنشان کرد: این امور از دلایل حضور پررنگ شیعیان در نماز جمعه است، بنابراین خود و دیگران را به حضور در نماز جمعه در اخر هفته و حضور در طول هفته در مساجد سفارش کنید.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه اظهار داشت: یک ماه قبل برخی مسئولین بشارت دادند اقداماتی را برای مقابله با بی بند و باری و بی‌حجابی و کشف حجاب در اصفهان می‌کنند اما هیچ اقدام مؤثری ندیدیم و اما بنده 5 خطر را از این آسیب مشاهده می‌کنم که هرگز با وجود این خطرات سکوت جایز نیست.

 

وی ادامه داد: نخست اینکه کشف حجاب مقدمه عادی سازی گناه و بی بند وباری است. دوم اینکه سبب تضعیف نظام بوده، فتنه اغتشاشات با کشف حجاب استمرار دارد، کشف حجاب‌ها به نوعی تنفس مصنوعی برای دشمنان است.

آیت‌الله مهدوی بیان کرد: سوم خطر ، سرایت این ناهنجاری به اقشار دیگر جامعه است و چهارم سبب تزلزل در بدنه متدین‌های جامعه شده و خطر پنجم این است که سبب ایجاد دوقطبی در جامعه است و یک ناامنی عمدتاً برای قشر متدین‌ها ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: ما همواره بر تذکر دادن به این کوتاهی‌ها و ناهنجاری‌ها اقدام می‌کنیم، متدینین در قبال این خطرات هشدار جدی می‌دهند؛ متدین مطیع امر ولایت است، ولایتی که تذکر لسانی را وظیفه مردم می‌دانند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: نخستین توصیه من به مردم اتحاد و حمایت از یکدیگر است ، دومین نکته اینکه همگی تذکر لسانی دهید و از اقدام عملی بپرهیزید، سوم آنکه به بیان استدلال‌های عقلی درباره حجاب بپردازید، چهارم اقدام عملی برای حفظ چهاربند حجاب در سطح جامعه، که بهتر است دولت از ادارات و سازمان‌های خود این امر را شروع کند، پنجم اجرای مشوقات و تدبیرات لازم و استفاده از تنبیهات قانونی موجود در برابر کشف حجاب کنندگان است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر