کد خبر: 146615
A

آقاتهرانی: حجاب‌ بحثی نیست که در آن تردیدی وجود داشته باشد/ اسلام اجازه بی‌بند و باری نمی‌دهد

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی:باید هم آزادی افراد در حد و اندازه‌اش تامین شود، چون اسلام اجازه بی‌بند و باری نمی‌دهد و باید به قیودی که خدا معین کرده مقید بود.

آقاتهرانی: حجاب‌ بحثی نیست که در آن تردیدی وجود داشته باشد/ اسلام اجازه بی‌بند و باری نمی‌دهد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی جمعه شب در آیین گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت در شبستان امام(ره) حرم حضرت معصومه‌(س) در قم همچنین افزود: عمل به ابلاغیه‌های رهبر معظم انقلاب در موضوع‌های گوناگون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اجتناب‌ناپذیر است.

وی در ادامه افزود: اسلام جایی را بدون خلا قانونی نگذاشته و برای ساده‌ترین امور قانون مشخصی را تعیین کرده، باید قانون مدار بود، ببینیم چه وظیفه‌ای داریم، تشخیص وظیفه از همه چیز مهمتر است و هر فردی هم باید خود به وظیفه‌اش پی‌ببرد، نه اینکه دیگری به او دیکته کند.

آقاتهرانی با تاکید بر اینکه رفتار ما طبق منطق باشد بیان داشت: نباید برای یک چیز ساده شهر را به آتش کشید، گفته و کردار ما حساب دارد و در مقام امتحان است، یا موجب کمال و یا باعث ریزش ماست؛ در فتنه‌ها همیشه ریزش و رویش وجود دارد.

وی همچنین یادآور شد: ابتدای پیروزی انقلاب یک عده بچه انقلابی بودند، که التقاطی شدند و افکار سوسیالیست‌ها را پذیرفتند، الان هم خارج کشور زندگی می‌کنند و اگر بتوانند آتشی را می‌سوزانند.

نماینده تهران در بخشی از سخنان خود با ذکر اینکه انقلاب اسلامی تنها انقلابی بوده که پس از به پیروزی رسیدن در معرض رای مردم قرار گرفته است گفت: حتی وقتی قانون اساسی نوشته شد نیز حضرت امام‌(ره) فرمود به رفراندوم بگذارید و نظر مردم را سوال کنید.

این نماینده مجلس گفت: در این دنیا رای دادن معنا دارد و به راحتی دشمن مقابل ما می‌ایستاد، از این رو باید کاری کنیم که کسی طلب‌کاری نکند، به همین علت حتی اصلاح قانون اساسی را هم به رفراندوم گذاشتیم.

وی با یادآوری اینکه یکی از قواعد و قوانین اولیه نظام ما اسلام است تصریح کرد: به دلیل وجود اختلاف سلیقه و نظر، به‌وجود آمدن فتنه، امری طبیعی است، از ابتدای انقلاب فتنه‌هایی را داشتیم و همچنان هم خواهد بود.

حجت‌الاسلام آقاتهرانی گفت:در فتنه ۸۸ ادعای تقلب در انتخابات مطرح شد، اما وقتی پرچم امام حسین(ع) آتش زده شد، رسوا شدند،  رهبری فرمودند با این فتنه به شکل صریح مخالفت کنید، ولی برخی گفتند صلاح نیست و سکوت کردند.

وی ادامه داد: الان هم همین طور است، بحث حجاب‌ که بحثی نیست در آن تردیدی وجود داشته باشد، هیچ جای دنیا آزادی مطلق نیست، البته شعار انقلاب ما هم، استقلال و آزادی است، و باید هم آزادی افراد در حد و اندازه‌اش تامین شود، چون اسلام اجازه بی‌بند و باری نمی‌دهد و باید به قیودی که خدا معین کرده مقید بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر