کد خبر: 146626
A

انتقاد یک سیاستمدار عراقی از افزایش قیمت دلار

رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در مراسم بزرگداشت سومین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی برداعش با اشاره به جنگ اقتصادی تحمیلی آمریکا بر عراق، گفت، نبرد امروز کشورش، باید نبردی برای استقلال اقتصادی باشد.

انتقاد یک سیاستمدار عراقی از افزایش قیمت دلار

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در همایش بزرگداشت سومین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش (قادة النصر)  -سردار حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نایب رئیس شهید سازمان الحشدالشعبی عراق- سخنرانی کرد.

وی در آغاز سخنرانی خود گفت: ما این روزها سومین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی را گرامی می‌داریم و از خداوند می‌خواهیم که ما نیز راه آنها را ادامه دهیم. فرماندهان شهید ابومهدی المهندس و قاسم سلیمانی، خود را نذر اسلام کردند. 

العامری افزود: فتوای جهاد نیز توانست همه نیروها را برای مبارزه با داعش متحد کند. تمام اعتبار این امر  در مبارزه با داعش در نبردی جاودانه به مرجعیت عالیقدر آیت‌الله سیستانی باز می‌گردد. 

وی در ادامه با بیان اینکه از پزشکانی که برای نجات رزمندگان مدافع عراق، روانه میدانهای مرگ شدند و نیز کاروانهای پشتیبانی لجستیک برای خاطر سهم بزرگی که در عرصه‌های جهاد داشتند تقدیر کرد و گفت: امیدواریم همایش ویژه‌ای برای تجلیل از متخصصان رسانه، پزشکان، مهندسان، و موکب های پشتیبانی لجستیکی برگزار شود. 

رئیس ائتلاف الفتح تصریح کرد: ما نبرد دیگری در پیش رو داریم که اهمیت آن کمتر از مرحله پیش نیست و آن جنگ نرم است و باید در این نبرد نیز سهیم شویم. همچنین اهمیت مبارزه با آفت مواد مخدر کمتر از مبارزه با داعش نیست.

العامری تاکید کرد: آمریکایی‌ها همچنان بر کنترل توانمندی‌های کشور ما اصرار دارند و نبرد امروز باید نبردی برای استقلال اقتصادی باشد. افزایش قیمت دلار در این مرحله بخشی از برنامه آمریکاست. ما امروز از نظر اقتصادی در بند هستیم و باید این پرونده را در اولویت قرار دهیم. تحقق این استقلال، بزرگترین انتقام خون شهدا و فرماندهان سلیمانی و المهندس خواهد بود.

منبع: فارس 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر