کد خبر: 146752
A

این ستاره های مشهور این اشیا عجیب را با خود به گور بردند!

برخی از مشهورترین ستاره‌های سینما، موسیقی، ادبیات و … وصیت کرده بودند همراه برخی اشیا عجیب خاک شوند.

این ستاره های مشهور این اشیا عجیب را با خود به گور بردند!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ستاره‌ها در سراسر دنیا عادات عجیب و غریبی برای زندگی و البته برای مرگ دارند و یکی از این عادات، عادت به خاک سپرده شدن همراه اشیایی است که برای آن‌ها معنی خاصی دارد.

همفری بوگارت؛ عاشق زندگی کن، عاشق بمیر

نمی‌شود سینما را دوست داشته باشی و عاشق همفری بوگارت نباشی. ستاره‌ای که در دوران طلایی و پر زرق و برق هالیوود، بسیاری را از سراسر جهان عاشق سینما کرد.

همفری بوگارت البته ترجیح داد پس از مرگش سوزانده شود و به همین دلیل در حقیقت تابوتی در کار نبود تا بخواهد محتویاتی داشته باشد اما او حتی پس از مرگش هم به فکر عشقِ زندگی‌اش بود.

همفری بوگارت سال‌های انتهایی زندگی‌اش را در زندگی مشترک با ستاره سرشناس هالیوود یعنی لاورن باکال گذراند و بنابر وصیت همفری، خاکستر باقی‌مانده از جسدش به همراه یک سوت ساخته شده از طلا و یادداشتی کوتاه به لاورن باکال رسید.

مضمون یادداشت به این صورت بود:”هروقت دلت چیزی خواست فقط سوت بزن.” بوگارت این جمله را از بین دیالوگ‌های فیلم “داشتن یا نداشتن” انتخاب کرده بود. این فیلم اولین فیلمی بود که در آن باکال و بوگارت هم‌بازی بودند.

باب مارلی؛ موسیقی، مذهب و …

باب مارلی را بسیاری یکی از مستعدترین موزیسین‌های تمام دوران‌ها می‌دانند و تاثیرات او روی جریان موسیقی پس از خودش انکار نشدنی است. باب مارلی خواننده، آهنگساز و ترانه نویس بود و حتی اگر او را به وجود آورنده سبک رِگِی هم ندانیم بدون شک مارلی یکی از پیشگامان این سبک از موسیقی در دنیا بود.

این موزیسین نابغه جامائیکایی اما خیلی زود و در 36 سالگی از دنیا رفت و نزدیکانِ او بنابر وصیتش اشیایی را همراهِ او به خاک سپردند. مارلی وصیت کرده بود که گیتارِ قرمزِ معروفش(Gibson Les Paul)، یک جلد انجیل و البته احتمالا همان‌طور که می‌توانستید حدس بزنید مقداری ماری جوانا همراه او به خاک سپرده شود.

رولد دال؛ زندگی و مرگ همراه شکلات

ظاهرا خالق رمان معروف “چارلی و کارخانه شکلات سازی” علاقه خاصی به انواع شکلات داشته و ردِ این خوراکی شیرین و خوشمزه را در زندگی، آثار و مرگ او می‌توان یافت.

البته حتی اگر خیلی اهل مطالعه کتاب‌های کودک نباشید هم حتما اقتباس سینمایی آثار او مانند چارلی و کارخانه شکلات سازی، متیلدا و BFG یا غولِ مهربانِ بزرگ را دیده‌اید.

این نویسنده مشهور ظاهرا زمان زیادی را صرف انتخاب اشیایی کرده بود که قرار است با خود به زیر خاک ببرد و دلیل انتخاب برخی از آن‌ها مانند یک راز فاش نشدنی تا ابد با آقای نویسنده خواهد ماند. همراه جسد رولد دال اشیایی مانند شکلات، یک بطری بِرگاندی، کیو یا چوب‌های بازی اسنوکِر، یک مداد و البته یک اره برقی قدرتمند به خاک سپرده شد.

اندی وارهول؛ علاقه‌ای دیوانه‌وار به عطر

حتما تابحال زیاد نام اندی وارهول را شنیده‌اید. اندی وارهول در حقیقت یک هنرمند تجسمی بود که موفق شد جنبشی به نام پاپ آرت را به آن اضافه کند.

وارهول البته مانند همه هنرمندهای تجسمی دستی در همه هنرها داشت و کارگردانی و تهیه کنندگی هم می‌کرد.

درباره علاقه دیوانه‌وار و کنترل نشدنی این هنرمند معاصر آمریکایی به عطر و ادکلن، خاطرات فراوانی وجود دارد و خودِ او در کتاب “فلسفه اندی وارهول” می‌گوید آن‌قدر استفاده از عطر را دوست دارد که گاهی در مهمانی‌ها یواشکی به اتاق میزبان رفته و از عطرهای او استفاده می‌کند.

بدن وارهول بنابر وصیت او همراه یک بطری از عطر Estee lauder به خاک سپرده شد.

لئونارد بِرنستین؛ عشق به موسیقی کلاسیک حتی پس از مرگ

نام لئونارد برنستین احتمالا برای بیشتر مخاطبان برترین‌ها شناخته شده نیست اما مطمئنا آن دسته از مخاطبان که اهل گوش دادن به موسیقی کلاسیک هستند او را خوب می‌شناسند.

برنستین پیانیست، آهنگساز و رهبر ارکستر بود و بسیاری او را یکی از برترین رهبرهای ارکستر تاریخ می‌دانند.

برنستین هم مانند دال ظاهرا حسابی به موضوع اشیایی که قرار است با خود به تابوت ببری فکر کرده بود و در بین اشیای همراه او هم نام‌های عجیبی به چشم می‌خورد.

جسد لئونارد برنستین به خواست خودش همراه یک تکه کهربا، یک سکه برای خوش‌شانسی، چوب یا باتومِ مخصوص رهبران ارکستر، کتاب “آلیس در سرزمین عجایب” و در نهایت نسخه جیبی سمفونی پنجمِ گوستاو مالِر به خاک سپرده شد.

ظاهرا برنستین وصیت کرده بود آخرین مورد روی قلبش قرار داده شود.

هری هودینی؛ شعبده‌بازی که عاشق مادرش بود

هری هودینی را بسیاری برترین شعبده‌باز تاریخ می‌دانند و شاید تنها بدشانسی او این بود که پیش از همه‌گیر شدن سینما و تلویزیون فعالیت می‌کرد. هودینی شعبده‌بازی ماهر و هنرمندِ فرار از موقعیت‌های سخت بود و بسیاری از حقه‌های پیچیده شعبده‌بازیِ مدرن توسط او طراحی شده است.

هودینی در سال 1926 و در 52 سالگی از دنیا رفت و درباره دلیل مرگ او هنوز هم اتفاق نظر وجود ندارد. این شعبده‌بازِ بزرگ تنها اندکی پس از مرگ مادرش از دنیا رفت و به همین دلیل وصیت کرده بود تا سرش را در تابوت بر روی بالشتی پر شده از نامه‌های مادرِ عزیزش قرار دهند.

برای ساخت تابوت هودینی هم از یکی از محفظه‌های نمایشِ فرارِ معروف او استفاده شده بود.

اِلیزابت تیلور؛ نامه‌ای که هیچ‌وقت از او جدا نخواهد شد

الیزابت تیلور بدون شک تا ابد یکی از نمادهای هالیوود و سینما باقی خواهد ماند و او به ویژه در دهه 50 و 60 میلادی از مشهورترین انسان‌های زنده کره زمین به حساب می‌آمد.

از دستاوردهای هنریِ قابل توجه تیلور که بگذریم باید گفت او زندگی شخصی پر ماجرایی هم داشت. تیلور 8 بار ازدواج کرد که دو تا از این ازدواج‌ها با ریچارد برتون، بازیگر ولزی بود.

هرچند الیزابت و ریچارد در هیچ‌کدام از دو زندگی مشترکشان (از 1964 تا 1974) و (از 1975 تا 1976) به تفاهم واقعی نرسیدند اما ظاهرا حسابی عاشق هم بودند.

ریچارد در سال 1984 و سه روز پیش از مرگش آخرین نامه عاشقانه‌اش برای الیزابت نوشت و الیزابت تا زمان مرگش برای 27 سال این نامه را نزدیک به خود نگاه داشت. تنها چیزی که همراه الیزابت به خاک سپرده شد هم همین نامه عاشقانه از ریچارد برتون بود.

اِلویس پریسلی؛ از پادشاه راک اند رول جز این هم انتظاری نمی‌رفت

واقعا اهمیتی ندارد به آهنگ‌های الویس پریسلی گوش کرده‌اید یا نه، الویس از جمله آن معدود شخصیت‌هایی بود که در زمان اوجش از چارچوب‌های موسیقی فراتر رفت و هر تکیه کلام، لباس یا مدل مویش خیلی زود توسط جوانانی در سراسر دنیا(از جمله کشور خودمان) تقلید می‌شد.

الویس بدون شک یکی از شخصیت‌های فرهنگی برجسته قرن بیستم بود و اگر حتی اندکی او را بشناسید حتما از علاقه فراوان و افراطی او به زرق و برق اطلاع دارید.

جسد الویس ابتدا در قبرستانی در ممفیس به خاک سپرده شد و سپس به دلیل تلاش‌هایی برای دزدیدن وسایلش، جسد او به گِرِیسلند منتقل شد. الویس در تابوتی 400 کیلویی و مِسکوب در حالی به خاک سپرده شد که لباس سفید معروفش رابه تن داشت.

همراه او یک دستبند فلزی و البته انگشتر معروف او با حروف TCB که مخفف Taking Care of Business بود هم به خاک سپرده شد.

منبع: برترین ها 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر