کد خبر: 146848
A
دیده‌بان ایران وضعیت مبهم «بازار ارز» را بررسی کرد؛

رفت و آمد پی در پی دلار بین کانال سی و چهل!/ آیا باید به دلار ۴۰ هزار تومانی عادت کنیم؟

بازار ارز پس از گذشت چند ماه پر فراز و نشیب هنوز در هیچ کانال ثابتی جای پا محکم نکرده است. موضوعی که دستمایه بررسی دیده‌بان ایران از رفت و آمد دلار به دو کانال معنادار شد.

رفت و آمد پی در پی دلار بین کانال سی و چهل!/ آیا باید به دلار ۴۰ هزار تومانی عادت کنیم؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیا دلار چهل هزار تومانی هم به رسم دلار سی و بیست و ده هزار تومانی عادت میشود یا رئیسی با برجام ورق نرخ ارز را به نفع پاستور برمی‌گرداند؟

در همین رابطه بیشتر بخوانید:
کارشناس بازار ارز:با افزایش حجم نقدینگی تا پایان سال، نرخ دلار ۴۳ هزار تومان می رسد

با خداحافظی صالحی از ساختمان شیشه‌ای و تکیه فرزین به صندلی پرحاشیه بانک مرکزی توجه اذهان و رسانه‌ها به تصمیمات رئیس جدید بانک مرکزی برای کنترل بازار صعودی ارز جلب شد؛ اما کمتر کسی احتمال می‌داد دولتی که ارز تک نرخی را به نام جراحی اقتصادی و به شکل توده‌ای چرکین از صحنه تصمیمات اقتصادی‌اش پاک کرده بار دیگر به همان سیاست روی آورد! این‌بار اما با نرخ ۲۸/۵۰۰ تومان که هیچ‌کس نمی‌داند این رقم بر چه اساسی تعیین شده و از کجا آمده..! 

کما اینکه این انتقاد به تیم اقتصادی دولت وارد است که اگر ارز تک نرخی خوب بود چرا حذف شد و اگر بد بود چرا برگشت؟ آیا وقت آن نرسیده که سیاست خارجی دولت آقای رئیسی مسیر خودش را مشخص کند تا شب عید امسال مانند سال‌های قبل تبدیل به کابوسی برای خانواده ها نشود یا وعده‌های انتخاباتی رییس جمهور اجرایی شود تا با هر کش و قوس رئیس جمهور آمریکا دلار دو هزار تومان بالا نرود و نگرانی مردم نسبت به آینده‌شان دو چندان نشود؟!

............6556

پیشگویی‌های همتی درست از آب درآمد

نکته قابل بیان اینکه در مناظرات انتخاباتی ۱۴۰۰ ادعاهای اقتصادی عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی دولت روحانی تماما توسط رئیسی رد میشد و امروز هرچه این منتقد درجه اول دولت گفته بود؛ کماکان به واقعیت تبدیل شده است، و همتی با واکاوی لحظه‌ای تصمیمات دولت و انتقاد به آن‌ها به نوعی اثر تحریم و نبود تصمیم گیری درست در هیئت وزرا را یادآوری می‌کند

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر