کد خبر: 146895
A

دختران معترض در تخار: طالبان ما را به نکاح اجباری با نیروهای‌شان تهدید کرده‌اند

شماری از دختران معترض در ولایت تخار می‌گویند که طالبان خانواده‌های‌شان را خواسته و هشدار داده‌اند که در صورت ادامه‌ی اعتراض به تعلیق تحصیل دختران، دختران معترض را به عقد نکاح نیروهای این گروه در می‌آورند.

دختران معترض در تخار: طالبان ما را به نکاح اجباری با نیروهای‌شان تهدید کرده‌اند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اطلاعات روز افغانستان نوشت: شماری از دختران معترض در ولایت تخار می‌گویند که طالبان خانواده‌های‌شان را خواسته و هشدار داده‌اند که در صورت ادامه‌ی اعتراض به تعلیق تحصیل دختران، دختران معترض را به عقد نکاح نیروهای این گروه در می‌آورند.

همزمان با این، مرسل امینی، یکی از دختران دانشجو می‌گوید که پس از تعطیلی دانشگاه‌ها به دستور طالبان، به کمک یک دوستش که در خارج از کشور زندگی می‌کند، صنف آنلاین آموزش زبان انگلیسی ایجاد کرده بود، اما طالبان این صنف را به‌دلیل نافرمانی از حکم این گروه بسته کرده‌اند.

خانم امینی همچنین گفت که نیروهای امر به معروف و نهی از منکر در هماهنگی با ریاست استخبارات طالبان برای ولایت تخار حوالی ساعت ۱۱:۰۰ پیش از چاشت امروز (سه‌شنبه، ۱۳ جدی) بر خانه‌ی او حمله کرده و این صنف آنلاین را مسدود کرده‌اند.

به‌گفته‌ی او، در این صنف آنلاین زمینه‌ی آموزش برای ۲۰ زن فراهم شده بود.

مرسل امینی افزود که طالبان هشدار داده‌اند که در صورت ادامه‌ی اعتراض، تمامی دختران معترض به عقد نکاح افراد طالبان درآورده خواهند شد، درحالی که دختران برای اعتراض نه، بلکه برای اشتراک در صنف آنلاین در خانه‌اش جمع می‌شدند.

رحیمه قادری، دانشجوی یکی از دانشگاه‌های خصوصی در تخار نیز می‌گوید که پس از تعلیق تحصیل دختران، روزانه به این صنف آنلاین آموزشی می‌رفت، اما طالبان این صنف را هم از آنها گرفته‌اند.

خانم قادری گفت: «دانشگاه که تعطیل شد، حداقل دلخوش این بودم که می‌توانم انگلیسی بخوانم. حالا این را هم از ما گرفتند.»

این درحالی‌ است که طالبان اخیرا تحصیل دختران را تعلیق و کار زنان در نهادهای غیردولتی را منع کرده‌اند. این گروه پیشتر کار زنان در ادارات دولتی را نیز ممنوع کرده بود.

در واکنش به این محدودیت‌ها، دختران و زنان افغانستان بارها به جاده‌ها برآمده و صدای اعتراض بلند کرده‌اند، اما این اعتراضات همواره از سوی طالبان سرکوب شده است.

طالبان در تخار درحالی دختران معترض را به نکاح اجباری با نیروهای‌شان هشدار داده‌اند که در تاریخ سوم جدی امسال اعتراض زنان به تعلیق تحصیل دختران در شهر تالقان را سرکوب و هشت تن از زنان معترض را بازداشت کردند.

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر