کد خبر: 147008
A

امام جمعه موقت تهران: روحانیت با دردهای مردم درد می کشد/ طلبه باید بیقرار خدمت باشد

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با تأکید بر این که وصف مردمی برای روحانیت شیعه یک وصف ذاتی است، تصریح کرد: روحانیت با دردهای مردم، درد می‌کشد.

امام جمعه موقت تهران: روحانیت با دردهای مردم درد می کشد/ طلبه باید بیقرار خدمت باشد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در اجلاس سالانه جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی مشهد در جمع علما، طلاب جوان فعالان فرهنگی و اجتماعی این شهر که شامگاه چهارشنبه ۱۴ دی‌ در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: وصف مردمی برای روحانیت شیعه یک وصف ذاتی است، نمی‌شود در محیط روحانیت این ویژگی همراه روحانی نباشد؛ اگر نبود یعنی او حضور اشتباهی دارد و هر کس در این عرصه بهره بیشتری دارد حتماً به ذات مأموریت الهی و این صنف پر نور از ابرار، خوبان، صالحان نزدیک‌تر است.

وی با اشاره به اینکه روحانیت در اسلام، تشیع و پیروان اهل بیت (علیهم السلام)، امتداد خط انبیا و اولیا است، ادامه داد: طبیعی است که در ادامه مسیر باید با نسخه اصل، در اهداف، روش‌ها، اوصاف و ویژگی‌ها شباهت داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه وقتی رسالت روحانیت به مقصد می‌رسد که بین خود و جامعه مخاطب یک ارتباط بسیار عمیق و قلبی وجود داشته باشد نه یک نسبت سطحی، افزود: در سیره اولیا همیشه خدمت نسبت به دعوت یک تقدمی داشته است.

وی با توجه به مسئولیت‌های که در گذشته در ارتباط با مساجد داشته است، خاطر نشان کرد: ارتباط روحانیت با مردم صرفاً دعوت شده است و در ذهن مخاطب درباره جایگاه روحانی این گونه است؛ فردی است که سخنرانی می‌کند، به باید و نبایدها می‌پردازد، در حالی که باید وقتی اسم روحانی به ذهن می‌آید کسی است که دلسوز مخاطب است به دنبال کارگشایی زندگی مردم است و با دردهای مردم، درد می‌کشد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه اگر نقصی در کار روحانیت پیدا شده است، باید رفع کنیم، اضافه کرد: مسجد خانه روحانیت و پایگاه اصلی برنامه ریزی، خدمت و ارتباط با مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری یادآور شد: دعای بیستم صحیفه سجادیه مربوط به اخلاق صنفی روحانیت است؛ وقتی این دعا را می‌خوانیم تصور من این است که ویژگی‌های اخلاق روحانیت را بیان می‌کند.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ضمن تقدیر از فعالیت‌های جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی مشهد ادامه داد: مهارت‌های ارتباطی جامعه حوزوی در ارتباط با مردم را ارتقاء ببخشید و تغییر و تحول ایجاد کنید.

وی در ادامه اقداماتی که پیرامون ائمه جمعه کشور انجام شده است اشاره کرد و افزود: روحانیت جامعه در صورتی موفق هستند، که به سمت خدمت بروند و این جهت گیری در انتخاب‌های جدید امامان جمعه در کشور انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری تصریح کرد: امام جمعه برای نوکری مردم باید آمادگی خدمت را داشته باشد؛ طلبه باید بی قرار خدمت باشد و منتظر نباشد که به او ابلاغ شود که چنین کاری انجام دهد.

منبع: حوزه نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر