کد خبر: 147039
A

طالبان در قراردادی ۲۵ ساله، استخراج نفت در آمودریا را به چین سپرد

در ادامه گسترش روابط اقتصادی بین افغانستان و چین دولت موقت طالبان با یک شرکت چینی قراردادی ۲۵ ساله برای استخراج نفت شمال افغانستان امضا کرد.

طالبان در قراردادی ۲۵ ساله، استخراج نفت در آمودریا را به چین سپرد

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در ادامه گسترش روابط اقتصادی بین افغانستان و چین دولت موقت طالبان با یک شرکت چینی قراردادی ۲۵ ساله برای استخراج نفت شمال افغانستان امضا کرد.

در ادامه گسترش روابط اقتصادی افغانستان و چین، دولت موقت طالبان امروز (پنجشنبه ۱۵ دی) برای استخراج نفت حوزه دریای آمو قراردادی را با شرکت چینی «CPEIC» امضا کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دولت موقت طالبان، مطابق این قرارداد، از مساحت ۴۵۰۰ کیلو مترمربع در ولایت‌های سرپل، جوزجان و فاریاب) استخراج نفت صورت خواهدگرفت.

اطلاعیه می‌افزاید قرار است میزان استخراج روزانه نفت از این حوزه از یک هزار تن به ۲۰ هزار تن افزایش یابد.

براساس این قرارداد شرکت چینی متعهد شده است طی یک سال ۱۵۰ میلیون دلار و در طی سه سال آینده ۵۴۰ میلیون دلار در زمینه استخراج نفت حوزه شمال افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

اطلاعیه با اعلام اینکه دولت موقت طالبان در حال حاضر ۲۰ درصد در این قرارداد شریک بوده و ۱۵ درصد حق امتیاز دارد، بدون ارائه جزئیات بیشتر می‌افزاید سهم افغانستان از این پروژه تا ۷۵ درصد افزایش خواهد یافت.

اطلاعیه همچنین تأکید می‌کند که در بندی از این قرارداد آمده است که اگر کمپنی مذکور تا یک سال تمام مواد و موارد را که در قرار ذکر شده را علمی نکند، قرارداد به طور خودکار فسخ می‌گردد.

گفتنی است که این قرارداد ۲۵ ساله است و در این پروژه برای حدود ۳ هزار نفر اشتغال‌زایی می‌شود

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر