کد خبر: 147086
A

جان بولتون نامزد انتخابات 2024 آمریکا می‌شود

مشاور امنیت ملی اسبق کاخ سفید گفته قصد دارد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ نامزد شود تا اجازه ندهد دونالد ترامپ بار دیگر وارد کاخ سفید شود.

جان بولتون نامزد انتخابات 2024 آمریکا می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روزنامه دیلی‌میل روز جمعه نوشت جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ از قصدش برای رقابت با رئیس سابق خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا خبر داده است.

بولتون که زمانی از سوی ترامپ لقب «آقای خشن» گرفته بود گفت که محور تبلیغات انتخاباتی‌اش را روی اتخاذ سیاست‌های سخت‌گیرانه‌تر در قبال روسیه و چین قرار خواهد داد.

بولتون در یک مصاحبه روز جمعه گفت: «من وارد رقابت می‌شوم تا نامزدی [حزب جمهوری‌خواه] را به دست بیاورم و این کار را در وهله اول به خاطر این انجام می‌دهم که ما به یک سیاست خارجی قوی‌تر نیاز داریم.»

وی اضافه کرد: «فکر می‌کنم اهمیت دارد نه فقط در مسکو بلکه در جاهایی مثل پکن این فهمیده شود که ستیزه‌جویی بدون دلیل علیه همسایگانتان چیزی نیست که ایالات متحده و متحدانش آن را تحمل کنند.»

بولتون در چند دهه گذشته یکی از چهره‌های ثابت و تندرو در میان مسئولان جمهوری‌خواه بوده است. او در دوران ریاست‌جمهوری رونالد ریگان، دستیار وزیر دادگستری بود. در دوران ریاست‌جمهوری جورج بوش پدر دستیار وزیر خارجه آمریکا بود و سپس در دوران بوش پسر هم به چندین سمت برگزیده شد. 

بولتون در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ از آوریل ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۱۹ سمت مشاور امنیت ملی آمریکا را به عهده داشت. بولتون با ترامپ بر سر سیاست‌ها در خصوص ایران و افغانستان اختلاف داشت تا اینکه ترامپ با یک توییت او را از کارش برکنار کرد.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر