کد خبر: 147158
A

چین سیاست "کووید صفر" را کنار گذاشت؛ تمامی مرزها به روی مسافران خارجی باز شدند

پکن با بازگشایی مرزها و آغاز صدور گذرنامه و روادید، به طور کامل از اجرای سیاست موسوم به "کووید صفر" فاصله گرفته است.

چین سیاست "کووید صفر" را کنار گذاشت؛ تمامی مرزها به روی مسافران خارجی باز شدند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ با فرا رسیدن روز یکشنبه، مسافران از طریق گذرگاه های زمینی و دریایی از هنگ کنگ به سوی سرزمین اصلی چین حرکت کردند. بسیاری از آنها سال‌ها نتوانسته بودند با خویشاوندانشان در چین دیدار کنند زیرا پکن مرزهایش را برای مقابله با شیوع کووید-19 مدت‌ها مسدود کرده بود. پس از سه سال، سرزمین اصلی چین مرز خود را با هنگ‌کنگ بازگشایی کرد و به الزام اجرای سیاست قرنطینه مسافران پایان داد.

سرمایه گذاران امیدوارند این بازگشایی در نهایت اقتصاد 17 تریلیون دلاری چین - که کمترین رشد خود را در نزدیک به نیم قرن اخیر تجربه کرده است - را بار دیگر تقویت کند. اما این تغییر ناگهانی، موج گسترده ای از موارد جدید ابتلا به کووید-19 را ایجاد کرده است؛ معضلی که برخی از بیمارستان های چین را تحت تأثیر قرار داده و باعث اختلال در برخی از کسب و کارها شده است.

بازگشایی مرزها همزمان با آغاز دوره تعطیلات موسوم به "چون یون"، اولین دوره 40 روزه سفر سال نو چینی که پیش از همه‌گیری، بزرگ‌ترین مهاجرت سالانه مردمی در جهان را شکل می‌داد، رخ داده است. دولت می گوید انتظار می رود حدود 2 میلیارد نفر در این فصل سفر کنند که تقریباً دو برابر سال گذشته است و به 70 درصد از سطح سفرهای سال 2019 می‌رسد.

همچنین انتظار می‌رود بسیاری از چینی‌ها سفر به خارج از کشور را آغاز کنند؛ تغییری که مدت‌ها کشورهایی مانند تایلند و اندونزی از آن محروم بودند اگرچه چندین کشور - که نگران افزایش شیوع کووید در چین هستند - محدودیت‌هایی را برای مسافران این کشور اعمال کرده اند.

چین سرانجام مرزهایش را بازگشایی کرد

به گفته تحلیلگران، به دلیل عواملی مانند کمبود پروازهای بین المللی، تعداد و حجم سفرها به سرعت به سطح پیش از همه گیری باز نمی گردد.

چین همچنین صدور گذرنامه و روادید مسافرتی برای ساکنان سرزمین اصلی و روادید معمولی و مجوزهای اقامت برای مسافران خارجی را از سر گرفته است. پکن برای تعداد افرادی که می توانند روزانه بین هنگ کنگ و چین سفر کنند، نوعی سهمیه بندی در نظر گرفته است.

منبع: افکارنیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر