کد خبر: 147174
A

یارانه در سال بعد به ۴۴۰ هزار تومان می‌رسد؟

روز گذشته نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: براساس آنچه در بودجه سال آینده آمده، دولت افزایش ۱۰ درصدی یارانه‌ها را نیز در دستور کار دارد.

یارانه در سال بعد به ۴۴۰ هزار تومان می‌رسد؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به پیشنهادات دولت درباره افزایش یارانه ها در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور گفت: براساس آنچه در بودجه سال آینده آمده، پیش‌بینی شده است که ۱۰ درصد بر میزان یارانه ها به نسبت سال جاری اضافه شود. البته این اعداد و ارقام پیشنهادات دولت است و بودجه باید در مجلس نهایی شود.

با توجه به این که یارانه سه دهک اول جامعه به ۴۰۰ هزار تومان و یارانه شش دهک دیگر جامعه، ۳۰۰ هزار تومان است. در صورت تصویب مجلس مبلغ یارانه در سال آینده ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان افزایش خواهد داشت. بر این اساس یارانه سه دهک اول و شش دهک بعدی به ترتیب ۴۴۰ هزار تومان و ۳۳۰ هزار تومان خواهد بود و یارانه یک خانوار ۴ نفره ۱۲۰ تا ۱۶۰ هزار تومان بیشتر می‌شود.

اما نکته ای که وجود دارد لایحه مصوب دولت که اوایل دی ماه طی نامه رسمی رییس جمهوری به مجلس ارائه شد، نشان می‌دهد که میزان یارانه های نقدی در سال آینده نسبت به امسال تغییری نخواهد کرد. بنابراین یارانه‌های ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی که از ماه‌های ابتدایی امسال کلید خورد، در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی، سال آینده هم بدون تغییر ادامه پیدا خواهد کرد.

حالا باید منتظر باشیم و ببینیم این افزایش ۱۰ درصدی در صورت تصویب مجلس چطور بر یارانه خانوارها اعمال خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر