کد خبر: 147177
A

افشاگری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان درباره "مازوت سوزی" در نصف جهان!

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان بر ضرورت توقف مصرف مازوت و نوسازی ناوگان تاکسیرانی تاکید کرد و گفت: یکی از مهمترین علل آلودگی مصرف مازوت است به طوری که اصفهان در محاصره مازوت قرار گرفته است و مردم در حال پرداخت هزینه‌های مازوت‌سوزی هستند.

افشاگری رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان درباره "مازوت سوزی" در نصف جهان!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه هجدهم دی_ در نطق میان دستور هفتادویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با محکوم کردن اقدام نشریه شارلی ابدو در توهین به ولی مسلمین جهان اظهار کرد: ولایت فقیه پایه مستحکم و رکن رکین جمهوری اسلامی است که همیشه باعث موفقیت‌ها و پیروزی‌های متعددی در ایران اسلامی بوده و باعث مشروعیت ایران است.

وی افزود: این اصل اساسی همواره خاری در چشم دشمنان بوده استو آنها از تمام توان خود برای مقابله با ولایت مطلقه فقیه استفاده کردند و هرگاه با بار شبهات نتوانستند به تخریب این جایگاه بپردازند، پس از مأیوس‌شدن با حقارت به تهمت و افترا دست می‌زنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: دشمنان به سخیف‌ترین شکل ممکن قصد به سخره گرفتن این حجت الهی را دارند و البته این اتفاقات نشانه ضعف آن‌ها است. با این حرکت به نوعی ابتذال به اغتشاشات ضمیمه شد و باید مراقبت‌های لازم را انجام داد.

وی با بیان بخشی از وصیت نامه سردار حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: اعضای شورای شهر با تجدید عهد خود با ولی فقیه، تاکید می‌کنند که تا پای جان بر این عهد هستند که یکی از آن‌ها حضور در این ایام و تبعیت از رهبر معظم انقلاب است.

مهروی‌پور با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: امروز در صحن شورا از بانوان برگزیده در حوزه‌های مختلف تجلیل شد، در پایان هفته نیز شاهد جشن‌های مختلفی خواهیم بود که یکی از آن‌ها جشن دختران حاج قاسم است که روز چهارشنبه هفته جاری در مصلای اصفهان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به آلودگی هوای شهر اصفهان اضافه کرد: اصفهان در روزهای اخیر یکی از آلوده‌ترین شهرهای کشور بود، البته در حال پشت سر گذاشتن شرایط بد زیست‌محیطی هستیم که اوضاع سختی است و سبب بیماری و دیگر مشکلات می‌شود.

۷۰ درصد تاکسی‌های شهر فرسوده است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از مهمترین دلایل آلودگی مصرف مازوت است به نوعی اصفهان اکنون در محاصره مازوت است و مردم در حال پرداخت هزینه‌های مازوت‌سوزی هستند. از نمایندگان مجلس، مسئولان استان، شهردار درخواست می‌کنیم با تمام قوا وظایف خود را انجام داده و با این موضوع مقابله کنند تا در این شرایط خاص مصرف مازوت متوقف شود.

وی تصریح کرد: آلودگی منحصر به مازوت سوزی نیست، در این راستا باید به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومی شهر برویم و این یکی از درخواست‌های عموم مردم است.

مهروی‌پور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ به نوسازی و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی پرداختیم و در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۲ به تجهیز ناوگان تاکسیرانی باید توجه داشته باشیم، گفت: نزدیک به ۹ هزار تاکسی در شهر اصفهان وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها فرسوده است؛ این خودروها سبب آلودگی می‌شود، البته سهم تاکسی‌ها در حمل‌ونقل درون شهری ۱۳ درصد است، اما برای نوسازی به منظور کاهش آلودگی هوا باید توجه شود.

وی افزود: برای تأمین مبلغ نوسازی، هر راننده تاکسی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان باید پرداخت کند، بنابراین باید تسهیلات ارائه شود تا چرخه تاکسیرانی نو شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای اسلامی شهر به مناطق محروم، نگاه ویژه‌ای دارد، زیرا معتقدیم باید وضعیت این مناطق را جویا شویم تا مشخص شود چه قول‌هایی داده بودیم و این وعده‌ها در چه مرحله‌ای قرار دارد,، شهروندان در روزهای آینده شاهد اتفاقات خوبی در منطقه ۱۴ خواهند بود.

منبع: ایمنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر