کد خبر: 147191
A

رییس جمهور برزیل یک میراث ملی را ویران کرد

اقامتگاه رسمی ریاست‌ جمهوری برزیل که یک شاهکار معماری دهه ۱۹۵۰ است، توسط این سیاستمدار راست افراطی در طول چهار سال قدرتش ویران شده است.

رییس جمهور برزیل یک میراث ملی را ویران کرد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ به نقل از گاردین، رسانه‌های برزیلی گزارش کرده‌اند کاخ ریاست جمهوری این کشور که یک شاهکار معمار از «اسکار نیمایر» در دهه ۱۹۵۰ میلادی است، در چهار سال گذشته که در اختیار «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور این کشور بوده است، شرایط مناسبی ندارد.

یکی از خبرنگاران سیاسی شبکه تلویزیونی گلوبونیوز که اخیرا به همراه «لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا» رئیس جمهور جدید برزیل از کاخ ریاست جمهوری (Palácio da Alvorada) دیدن کرده است، از دیدن حجم ویرانی و شرایط نامناسب این بنا شگفت‌زده شده و گزارش داده وضعیت کلی ساختمان، که نمادین‌ترین ساختمان در شهر برازیلیا است... خوب نیست... و نیاز به تعمیرات زیادی دارد. فرش‌ها و مبل‌های پاره‌شده، سقف‌های نشتی دارند، پنجره‌ها شکسته و آثار هنری در معرض نور خورشید آسیب‌دیده است.

کاخ ریاست جمهوری برزیل یکی از میراث ملی ثبت شده در این کشور است.

عکس‌های این کاخ ویران بیشتر به تصاویری از سکونت‌های دانشجویی ویران شباهت دارد، تا ساختمانی که توسط یکی از مشهورترین معماران مدرنیست طراحی شده است.

پرده‌ای نقش‌دار از «امیلیانو دی کاوالکانتی» یکی از مشهورترین هنرمندان قرن بیستم برزیل، پس از انتقال از کتابخانه و آویزان شدن در زیر نور خورشید آسیب دیده بود و به گفته همسر رئیس جمهور جدید برزیل متاسفانه باید بازسازی شود. همچنین چندین اثر هنری هم به طور کلی از کاخ ناپدید شده‌اند.

همسر رییس جمهور برزیل اظهار کرده که از وضعیت خراب خانه جدیدش احساس ناامیدی کرده است. همچنین گزارش شده است که یک کاکتوس برزیلی که توسط همسرش «لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا» در دوران ریاست جمهوری ۲۰۰۳-۲۰۱۰ کاشته شده بود، حذف شده بود. بولسونارو یک خودکار که یکی از نمادهای دولت پوپولیستی‌اش بوده را روی یکی از میزهای کاخ گذاشته است.

«بولسونارو» که یکشنبه گذشته برازیلیا را در آستانه ادای سوگند رئیس جمهور جدید ترک کرد، بعید به نظر می رسد که به زودی بازگردد. او در فلوریدا است و بنا به گزارش‌ها از پیگرد قانونی برای جرائم ادعایی از جمله واکنش ضد علمی او به همه‌گیری کووید که نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر را در کشورش به کام مرگ فرستاد، می‌ترسد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر