کد خبر: 147310
A

گربه‌های خیابانی در بیمارستان‌ها چه می‌کنند؟

گربه های خیابانی در روزهای سرد سال، دنبال جای گرم و نرم می گردند و در این بین، بیمارستان ها، یکی از همین پناهگاه های گربه ها شده است.

گربه‌های خیابانی در بیمارستان‌ها چه می‌کنند؟

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ افزایش آمار گربه‌ها در خیابان‌های پایتخت، کم کم در حال تبدیل شدن به معضل بهداشتی برای مراکز درمانی است. زیرا، ورود این قبیل حیوانات به محیط‌های بهداشتی و درمانی، می‌تواند با مخاطرات زیادی همراه باشد. زیرا، آن طور که همه می‌دانیم، انتقال بیماری از حیوان به افراد بستری در بیمارستان‌ها، به خاطر شرایط جسمی که دارند، آسان‌تر اتفاق می‌افتد.

در واقع، افراد مبتلا به ضعف سیستم‌های ایمنی، نابالغ‌ها به خصوص نوزادان، افراد مسن و افراد مبتلا به سرطان و…، بیشتر در معرض ابتلاء به بیماری‌های منتقله از گربه‌ها هستند.

در همین حال، مخاطرات بهداشتی که این قبیل حیوانات برای مراکز درمانی به دنبال دارند، می‌تواند وضعیت بهداشتی بیمارستان‌ها را تهدید کند. زیرا، ورود کوچک‌ترین آلودگی به محیط‌های بیمارستانی؛ با مشکلات زیادی همراه خواهد بود که می‌تواند سلامت کادر بهداشت و درمان و بیماران بستری را تهدید کند.

حالا، خبر می‌رسد که با سرد شدن هوا، گربه‌ها برای پیدا کردن غذا و جای گرم، چاره‌ای ندارند جز اینکه به محیط بیمارستان‌ها بروند. زیرا، به دلیل بزرگ بودن فضای این قبیل اماکن، به راحتی می‌توانند دور از چشم آدم‌ها، تردد کنند و کسی مزاحم رفت و آمد آنها نشود.

رباط میلی مسئول بهداشت محیط مجتمع بیمارستانی امام خمینی، از چاپ پلاکارد اطلاع رسانی مخاطرات بهداشتی گربه‌های خیابانی برای نصب در معابر مجتمع خبر داد و گفت: افزایش جمعیت گربه‌های خیابانی محدود به این مرکز نیست.

وی افزود: با توجه به اینکه موضوع گربه‌های خیابانی دامنه کل شهر تهران را در بر می‌گیرد، نیاز است در سطح کلان برای آن تصمیم گیری شود. ما تنها می‌توانیم از طریق رایزنی با سازمان‌ها و نهادهای مربوط از جمله شهرداری تهران و سازمان محیط زیست به نوعی سهم خود را در حل این چالش جدی ایفا کنیم.

باکتری سالمونلا در مدفوع گربه‌های آلوده یافت می‌شود و می‌تواند منجر به مسمومیت غذایی شود. این بیماری می‌تواند از طریق تماس با مدفوع گربه انتقال یابد.

این بیماری، فقط یکی از ده‌ها بیماری قابل انتقال از گربه‌های خیابانی است که می‌تواند با مخاطرات بهداشتی برای شهروندان همراه باشد.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر