کد خبر: 147327
A

عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان راهی زندان می‌شود

کمیسیون انتخابات پاکستان روز سه شنبه حکم بازداشت «عمران‌خان» نخست وزیر سابق و رهبر اپوزیسیون این کشور به دلیل توهین به احکامات دادگاه را صادر کرد.

عمران خان نخست‌وزیر سابق پاکستان راهی زندان می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مسئولان حقوقی و رسیدگی به تخلفات در کمیسیون انتخابات در اسلام‌آباد امروز طی جلسه‌ رسیدگی به پرونده تخلفات برخی از رهبران حزب تحریک انصاف و عمران‌خان به عنوان رئیس این حزب، رای به صدور حکم بازداشت برای افراد نامبرده شد.

طی این جلسه‌ حکم بازداشت عمران‌خان نخست وزیر برکنار شده پاکستان و همچنین ۲ نفر از مسوولان ارشد حزب تحریک انصاف صادر و اعلام شد، رهبران حزب تحریک انصاف به احکامات دادگاه توهین و در جلسه رسیدگی به تخلفات حاضر نشدند.

کمیسیون انتخابات پاکستان افزود قرار وثیقه برای عمران‌خان و ۲ نفر دیگر از رهبران حزب وی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

عمران‌خان روز جمعه سیزدهم آبان امسال در حین رهبران تظاهرات ضددولتی در منطقه وزیرآباد واقع در ایالت پنجاب مورد حمله قرار گرفت و در این سوء قصد زخمی شد. نخست وزیر برکنار شده پاکستان همچنان تاکید دارد که زندگی وی در خطر است و ترور وی تکرار خواهد شد.

خان ۷۰ ساله که اواخر فروردین امسال با رأی اکثریت نمایندگان پارلمان پاکستان در نیمه راه مجبور به کناره گیری از قدرت شد، شهباز شریف نخست وزیر دولت ائتلافی پاکستان را به بی کفایتی در مدیریت کشور و تخریب اقتصاد متهم می‌کند.

دولت ائتلافی پاکستان پیش تر اعلام کرد که هیچ فشاری از جناح مخالف برای برگزاری انتخابات زودهنگام پذیرفته نخواهد شد و انتخابات عمومی براساس برنامه قبلی اواسط سال آینده برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر