کد خبر: 147422
A

افخمی فیلم "سیاه و سفید" می‌سازد

بهروز افخمی که قصد دارد به زودی فیلم جدیدش را کلید بزند، گفت: «صبح اعدام» ۹۵ دقیقه بدون فلاش بک از لحظات پیش از اعدام طیب حاج‌رضایی و اسماعیل رضایی است.

افخمی فیلم "سیاه و سفید" می‌سازد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ افخمی این روزها در تدارک ساخت سیزدهمین فیلم سینمایی خود است و اگرچه گفته بود دیگر در سینمای ایران کارگردانی نمی‌کند اما داستان گزارش یک اعدام او را ترغیب به ساخت دوباره فیلم کرده است.

او در این باره در گفت‌وگویی توضیح داد: ۲۰ سال پیش اولین بار گزارشی از تیرباران و اعدام طیب حاج‌رضایی و اسماعیل رضایی را در روزنامه کیهان خواندم که ۱۱ آبان ۱۳۴۲ اتفاق افتاده بود. خیلی تعجب کردم که چطور خبرنگار -که در صحنه هم حضور داشته- جرأت کرده این جزئیات را بنویسد و برایم جای سوال بود که اصلا چطور در روزنامه کیهان این ریسک را کرده‌اند که چنین گزارشی چاپ شود. الان هم اگر به آرشیو روزنامه مراجعه کنید، آن را می‌توان خواند و متوجه می‌شوید که گزارش اعدام تا جایی که سانسور می‌توانسته تحمل کند طرفدار تیرباران شونده‌هاست. انگار از دست سردبیر دررفته یا شاید سردبیر وقت با حکومت آن زمان مشکل داشته چون در گزارش روزنامه اطلاعات چنین جزئیاتی نیست.

افخمی اضافه کرد: فیلمنامه من براساس گزارش روزنامه کیهان و درواقع یک فیلم اقتباسی خواهد بود. مسئله ما در «صبح اعدام» دو انسانی هستند که قرار است اعدام شوند و خواهیم دید که در ساعت‌های آخر چه حرف‌هایی با هم می‌زنند و به قاضی عسگر و دادستان چه می‌گویند.

او درباره بازیگرانی که انتخاب کرده هم گفت: بیشتر سعی کردم از بازیگران تئاتری استفاده کنم و فعلا در مرحله ضبط صدا هستیم و تا زمانی که ماکت صدا را به صورت نمایش رادیویی تولید نکرده باشیم، نمی‌توانم با قطعیت بگویم که از کدام بازیگر حتما استفاده می‌کنم ولی نقش «طیب» را مسعود شریف بازی می‌کند. البته میزان دیالوگ‌های «طیب» کم است و در نتیجه او کسی نیست که بخاطر صدا عوض شود. همین که فیزیک، چهره و سابقه بازیگری‌اش مناسب نقش است، کفایت می‌کند که بگویم ان‌شاءالله او در این نقش بازی خواهد کرد. درباره دیگرن هنوز مطمئن نیستم چون دیالوگ‌های زیادی دارند و با توجه به موقعیت فضا، صدا خیلی مهم‌تر از چهره است.

وی اضافه کرد که «صبح اعدام» برای نمایش روی پرده سینما به شکل سیاه و سفید فیلمبرداری می‌شود.

افخمی در پایان گفت: با توجه به اینکه فصل فیلمبرداری فیلم زمستان است و نمی خواهیم این فصل را از دست بدهیم، فیلم را بزودی کلید خواهیم زد.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر