کد خبر: 147436
A

گوشت گرم وارداتی راهی بازار می‌شود

وزارت جهاد کشاورزی از واردات گوشت گرم گوسفندی و رفع ممنوعیت واردات برنج به منظور تنظیم بازار داخل و رفاه مصرف کنندگان خبر داد.

گوشت گرم وارداتی راهی بازار می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، مدیرکل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی وزارتخانه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: برای تامین نیاز بازار داخلی و بر اساس تفاهمنامه‌ای که با بخش خصوصی منعقد کرده‌ایم، قرار است گوشت گرم گوسفندی وارد کشور و با قیمت هر کیلو 200 هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار، فروشگاه‌ها و خرده فروشی‌ها عرضه شود.

شهیاد آبنار اظهار داشت: ثبت سفارش گوشت گرم گوسفندی انجام شده و انتظار می‌رود از اواسط هفته آینده واردات گوشت گرم گوسفندی را به کشور داشته باشیم.

وی در همین حال تصریح کرد: به منظور تنظیم بازار داخل، توزیع گوشت منجمد گوسفندی و گوساله از سوی شرکت پشتیبانی امور دام در حال انجام است.

آبنار درباره رفع ممنوعیت واردات برنج نیز گفت: از دیروز ممنوعیت واردات برنج خارجی رفع و ظرف 24 ساعته گذشته 100 هزار تن ثبت سفارش انواع برنج خارجی را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: به شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز ابلاغ کرده‌ایم که بدون هیچ محدودیتی در سطح کشور و به طور گسترده نسبت به توزیع برنج خارجی اقدام کند.

مدیرکل دفتر بازرگانی کالاهای کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی پیش‌بینی کرد؛ برنج خارجی ثبت سفارش شده ظرف 20 روز آینده وارد کشور شود.

وی درباره رفع ممنوعیت واردات برنج به کشور اذعان داشت: با توجه به این که فصل برداشت برنج در داخل کشور تمام شده و تقاضا در بازار زیاد است، از این رو برای تامین کسری رفاه حال مصرف کنندگان، واردات برنج و توزیع آن با قیمت بسیار اقتصادی صورت می‌گیرد و بر حسب نیاز تا روزهای پایانی سال و ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

آبنار گفت: کیفیت برنج‌های خارجی براساس استانداردهای موجود است و مشخصات کیفی برنج‌های خارجی باید توسط دستگاه‌ها و مراجع ذی‌ربط تایید و سپس ترخیص شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر