کد خبر: 147491
A

هفته پر بارش در انتظار ایران

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به هشدار هواشناسی نسبت به تکرار ۷ مخاطره جوی در کشور، گفت: بارش برف و باران تشدید می‌شود.

هفته پر بارش در انتظار ایران

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ صادق ضیائیان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی جدید نسبت به وقوع حداقل هفت مخاطره جوی در برخی استان‌های غربی و مرکزی گفت: بر اساس این هشدار سامانه بارشی روز شنبه در استان‌های ایلام، جنوب کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، شرق خوزستان، بوشهر و جنوب کرمانشاه با مخاطراتی نظیر بارش برف یا باران، در مناطق گرمسیر توأم با رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و کاهش نسبی دما تشدید می‌شود.

وی افزود: همچنین در همین روز فعالیت سامانه در استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، مرکزی، همدان، جنوب کردستان، جنوب و غرب اصفهان، شمال کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات و دامنه در نیمه غربی فارس با بارش برف گاهی همراه با کولاک برف یا رخداد مه ادامه می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: این شرایط اثرات مخاطره آمیزی همچون آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، احتمال صاعقه، تأخیر و احتمال لغو پروازها، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقالِ منابع انرژی بویژه برق و گاز در پی دارد.

ضیائیان بیان داشت: علاوه بر این در مناطق درگیر «بارش برف، کولاک، مه الود و کاهش دما» نیز مخاطراتی نظیر اختلال در سفر‌های بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت‌های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی، یخبندان و مه در جاده‌ها و خسارت به صنعت کشاورزی پیش بینی می‌شود. برای مواجهه مناسب با این شرایط نسبت به «عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی آبرو‌ها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو، انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی توسط شهرداری‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول، پاکسازی» توصیه می‌شود.
وی گفت: همچنین توصیه می‌شود دام‌داران و عشایر از عبور از ارتفاعات خودداری کرده و زنبورداران نسبت به عایق بندی و محافظت از کندو‌ها اقدام کنند.

منبع: صدا و سیما

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر