کد خبر: 147543
A

یک اپیدمیولوژیست: سویه جدید کرونا بیشتر از پنج روز در بدن نمی‌ماند

معاون آموزشی گروه بیماری‌های عفونی بیمارستان مسیح دانشوری، خستگی و گرفتگی صدا و درگیری دستگاه تنفسی فوقانی را از مهم ترین علائم سویه‌های جدید عنوان کرد و گفت: در این سویه‌های جدید، درگیری ریوی زیادی وجود ندارد.

یک اپیدمیولوژیست: سویه جدید کرونا بیشتر از پنج روز در بدن نمی‌ماند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حمید عشرتی، اپیدمیولوژیست گفت: دوره ابتلا به سویه جدید کرونا بین ۳ تا ۵ روز است. برای بازگشت به محیط کار نیازی به تست منفی نیست؛ زیرا در طول این مدت بیماری از بدن خارج می‌شود. افراد علامت‌دار بهتر است پس از بهبودی تا ۵ روز در خانه بمانند؛ زیرا ممکن است افراد دیگر را مبتلا کنند.

به گفته وی سویه های جدید شناسایی شده در کشور، سرایت پذیری بالایی دارند؛ اما خوشبختانه مرگ و میر پایینی خواهند داشت.

عشرتی گفت: به طور کلی احتمال افزایش تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا پیش بینی شده است.

او افزود: افراد باید در هنگام تردد در اماکن شلوغ و فضاهای سر بسته حتما از ماسک استفاده کنند و افراد با علائم مشکوک از حضور در اجتماعات و محل کار جدا بپرهیزند.

این اپیدمیولوژیست گفت: بررسی ها نشان می دهند که هر نفر آلوده به ویروس کرونا می تواند پنج نفر را مبتلا به بیماری کند. در حال حاضر با توجه به شناسایی سویه های جدید از زیرگروه های امیکرون در کشور، افراد باید دستورالعمل های بهداشتی را به طور دقیق تر رعایت کنند و توجه ویژه ای به تزریق نوبت یاد آور داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر