کد خبر: 147594
A
روزنامه گردی #دیدبان_تاریخ ۲۵ دی ۱۳۵۸؛

بدستور امام خمینی حجت الاسلام حاج سید علی خامنه ای به امامت جمعه تهران منصوب شد

اخراج خبرنگاران آمریکایی از ایران به تصویب شورای انقلاب، خبری است که به عنوان تیتر یک روزنامه بامداد امروز در ۴۳ سال قبل چنین روزی، سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۵۸ انتخاب شده است. اعلام نگرانی پاپ از وضع ایران، روشن شدن سرنوشت حضور یا عدم حضور جلال الدین فارسی در ادامه فعالیت انتخاباتی ریاست جمهوری از امروز، صدور بیانیه شدیداللحن کارتر که در آن آمده، آمریکا برای حفظ منافع خود در ایران و افغانستان دست به هر اقدامی خواهد زد و هشدار اوپک درباره به مخاطره انداخته شدن تامین نفت جهان بوسیله شوروی و آخرین اخبار کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از جمله خبرهای جدید امروز این روزنامه هستند.

بدستور امام خمینی حجت الاسلام حاج سید علی خامنه ای به امامت جمعه تهران منصوب شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ اخراج خبرنگاران آمریکایی از ایران به تصویب شورای انقلاب، خبری است که به عنوان تیتر یک روزنامه بامداد امروز در ۴۳ سال قبل چنین روزی، سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۵۸ انتخاب شده است. اعلام نگرانی پاپ از وضع ایران، روشن شدن سرنوشت حضور یا عدم حضور جلال الدین فارسی در ادامه فعالیت انتخاباتی ریاست جمهوری از امروز، صدور بیانیه شدیداللحن کارتر که در آن آمده، آمریکا برای حفظ منافع خود در ایران و افغانستان دست به هر اقدامی خواهد زد و هشدار اوپک درباره به مخاطره انداخته شدن تامین نفت جهان بوسیله شوروی و آخرین اخبار کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری  از جمله خبرهای جدید امروز این روزنامه هستند.  اما خبر انتصاب حجت الاسلام خامنه ای به امامت جمعه تهران از سوی امام خمینی، تیتر مهم دیگر  این روزنامه است که متن کامل این خبر به شرح زیر است؛

.--0

این دستور دیروز از سوی امام خمینی رهبر انقلاب اسلامی ایران در مورد اقامه نماز جمعه در تهران به این شرح صادر شد؛

بسم الله الرحمن الرحیم

خدمت جناب مستطاب سید الاعلام و حجت الاسلام آقای حاج سید علی خامنه ای دامت افاضاته

چون حضور جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین آقای منتظری دامت افاضاته در حوزه مقدسه قم لازم بود و ایشان انصراف خودشان را از امامت جمعه تهران اعلام نمودند جنابعالی که بحمدالله به حسن سابقه موصوف و در علم و عمل شایسته هستید به امامت جمعه تهران منصوب می باشید. از خداوند متعال توفیق جنابعالی را در ارشاد و هدایت مردم خواستارم.

والسلام علیکم و رحمت الله

روح الله الموسوی الخمینی

۲۵ صفر ۱۴۰۰ برابر با ۲۴ دیماه ۵۸

حجت الاسلام خامنه ای در سال ۱۳۱۸ در خانواده ای روحانی در مشهد متولد شد. تحصیلات علوم اسلامی را در مشهد و قم گذراند. وی از مکتب مراجع بزرگ چون مرحوم آیت الله بروجردی، مرحوم آیت الله میلانی و امام خمینی بهره برده است. فقه و اصول و تفسیر  نیز از مهمترین رشته های تحصیلی ایشان بوده و سالها این سه رشته را در حوزه های قم و مشهد تدریس کرده است‌. حجت الاسلام‌ خامنه ای از نخستین سالهای تحصیلی خود امام را از دور میشناخت و از سال ۱۳۳۷ در حوزه علمیه به استفاده از اندیشه های بلند و پیامبرانه امام پرداخت. وی از آغاز مبارزات روحانیت به رهبری امام خمینی در سال ۱۳۴۱ وارد صحنه سیاست که شامل فعالیتهای فرهنگی، تبلیغاتی  و سازماندهی گروهها بود شد. وی از اواسط سال ۵۵ با همکاری همفکران خود، خرج تشکیلاتی را ریخت که اکنون به نام حزب جمهوری اسلامی معروف است. 

حجت الاسلام خامنه ای در حال حاضر، سرپرست سپاه پاسداران، عضویت در شورای انقلاب، معاونت وزارت دفاع و عضویت شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی را عهده دارد. از تالیفات ایشان می توان به صلح امام حسن، آینده در قلمرو اسلام، مسلمانان در نهضت آزادی هندوستان، ادعانامه علیه تمدن غرب، گفتاری در باب صبر، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، از ژرفای اسلام و درست فهمیدن اسلام را نام برد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر