کد خبر: 147643
A

فدراسیون فوتبال بیخیال کی‌روش نمی شود

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درمورد آخرین روند اعتراض به استفاده از عنوان جعلی در ماجرای خلیج فارس ارائه کرد.

فدراسیون فوتبال بیخیال کی‌روش نمی شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ امیر مهدی علوی درمورد اقدامات فدراسیون فوتبال برای اعتراض به استفاده از عنوان جعلی برای کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اینکه تا چه اندازه می‌توانیم با انجام این اقدامات به جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی امیدوار بمانیم، اظهار داشت: هفته گذشته بلافاصله پس از اعلام مباحث مرتبط به این مسابقات، فدراسیون فوتبال نکات مدنظرش را در قالب یک نامه اعتراض آمیز به فدراسیون بین‌المللی فوتبال ارسال کرد. پس از آن هم مطابق برنامه ریزی صورت گرفته مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور به نام خلیج همیشگی فارس در سه روز برگزار شد.

وی افزود: این نام بار دیگر در سرتاسر کشور عزیزمان طنین‌انداز شد. درمورد مباحث دیپلماتیک نیز از طرف وزارت خارجه  وزارت ورزش و جوانان، پیگیری‌های ممتد و مناسبی صورت گرفته است. این رقابت‌ها از حدود نیم قرن قبل در حال برگزاری است اما فدراسیون فوتبال با توجه به تاکیداتی که در این زمینه بر مبنای توجه به اصول و مبانی ژئو پلتیکی و بحث مربوط به نگاهی که از اساطیر، ایام دور و سال‌ها و قرن‌های گذشته نسبت به خلیج فارس بوده و در تمام اسناد جغرافیایی نیز ذکر شده است، نکات مدنظر خود را بلافاصله به فیفا ارسال کرد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: این موضوع مورد توجه و تاکید فدراسیون فوتبال بود. امیدواریم این مسابقات با رایزنی‌هایی که در حوزه و سطوح مختلف در حال انجام است، شرایط دیگری پیدا کند و با نام خلیج همیشه فارس به حیات خود ادامه بدهد.

علوی درخصوص اینکه آیا جیانی اینفانتینو و فیفا عذرخواهی رسمی داشته‌اند یا باید منتظر بمانیم، گفت: تا جایی که به حوزه اعتراض فدراسیون مربوط است، مسائل اعلام، ابراز و حتی در سایت فدراسیون اطلاع رسانی شد. این موارد معمولا مباحثی است که در حوزه اجرایی دیده می‌شود. رایزنی‌ها برای اینکه چگونه روندهای آتی طی شود، ادامه دارد و فدراسیون فوتبال مطابق مُر صریحی که این حوزه تاریخی وجود دارد، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی در خصوص اینکه ظاهرا همکاری کارلوس کی‌روش با تیم ملی ایران به این دلیل که وی در آستانه توافق با تیم دیگری است به اتمام رسیده و اینکه آیا گزینه‌هایی ایرانی یا خارجی برای جانشینی وی در فدراسیون بررسی شده است، گفت: نمی‌توانم این موضوع که بهصراحت گفتید، گزینه‌ای تغییر کرده یا از جمع نفرات مدنظر فدراسیون خارج شده تایید کنم اما موضوعی که به صورت روشن می‌توانم بگویم این است که در این زمینه روندهای آغازین انجام شده است. حوزه های مربوط به  مذاکره، تایید و شاخص‌های مربوط به فردی که می‌تواند سرمربی تیم ملی کشورمان باشد در مسیری که تا جام ملت‌های آسیا پیش رو داریم، در حال انجام است. ممکن است تاریخ‌های متعددی ذکر شود و همکاران رسانه‌ای هم اعلام کردند در چنین شرایطی معمولا بحث بازی اسم و فامیل داغ است.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال اضافه کرد: فدراسیون روند خودش را به صورت یک پلن مشخص طی خواهد کرد. ان ‌شاءالله اگر کمی موضوع به سمت جمع بندی نهایی و طرح و تصویب در هیات رئیسه برود، با افکار عمومی و رسانه‌ها در میان گذاشته خواهد شد. امیدواریم بهترین گزینه در بهترین زمان انتخاب شود. برخی همکاران رسانه‌ای به نکته درستی اشاره می‌کنند. شاید الان عجله کردن برای انتخاب مضراتی داشته باشد و باید تمام جوانب را در نظر گرفت.

علوی افزود: دو نگاه می‌تواند اینجا وجود داشته باشد.  برخی کشورها و فدراسیون‌ها بلافاصله به سمت تمدید قرارداد مربی خود یا جذب مربی جدید می‌روند. برخی فدراسیون‌‌ها نیز ممکن است به تامل بیشتری نیاز داشته باشند. کی‌روش در دوران حضورش در فوتبال ما زحمات زیادی کشیده . درمورد روندی که در حوزه انتخاب سرمربی آینده تیم ملی وجود دارد، اسامی مختلف داخلی و خارجی روی میز است. امیدواریم جمع بندی که گفتم زیاد دور نباشد زیرا در ماه مارس رقابت‌های فیفادی در پیش است و گزینه‌هایی نیز برای برگزاری بازی دوستانه در این فیفادی مطرح است. امیدوارم تا آن زمان تکلیف تیم ملی مشخص شده باشد و روندی که باید تا جام ملت‌ها طی کنیم بتوانیم به اطلاع افکار عمومی برسانیم.

وی درمورد آخرین وضعیت ورود VAR به کشورمان گفت: یک عزم کاملا جدی امروز بین فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها و سازمان لیگ در همه حوزه‌ها حتی لیگ یک هم وجود دارد. این یک الزام است و داوران ما برای سوت زدن در خارج از کشور حتما باید از مدرک کمک داور ویدیوئی بهره‌مند شوند. خود بحث آموزش VAR فرآیندی مهم، موثر و پر و پیمان است. قرار است در مرکز ملی فوتبال سایتی طراحی شود که فضای آموزش داوران قبل از مورد استفاده قرار گرفتن این سیستم در رقابت‌های لیگ برتر آن‌جا انجام شود. داوران خوبی مثل منصوری‌ها و ابوالفضلی‌ها را داریم که در رقابت‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند. در تیم VAR که از طرف فدراسیون به فیفا اعلام شده، اسم این افراد است. ان‌شاءالله همه این مسائل کمک کند تا استفاده از این سیستم  از زمانی که جامعه فوتبال مدنظر دارد، طولانی‌تر نشود.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد:  مهدی تاج اشاره داشت در یکی از جلسات ، این موضوع مورد توجه یکی از حاضران قرار می‌گیرد سه سال است پیگیر موضوع هستیم و واکنش نشان می‌دهند که چرا در این مدت پروژه VAR عقب افتاده است اما اگر فهرست اخباری که در این زمینه از جانب فدراسیون به صورت رسمی منتشر شده رصد کنید، می‌بینید با تمام توان این فضا وجود دارد که هرچه سریع‌تر با در نظر گرفتن مقررات و فرآیندهای مربوطه بتوانیم به نقطه مدنظر برسیم.

علوی اضافه کرد: حسن‌زاده، رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال روز گذشته  در بخشی از جلسه کلاس داوری حضور داشت. در نهایت این موضوع منجر شد به صدور بیانیه‌ای در زمینه حمایت از حقوق حقه داوران. بعضا برخی مواقع مصاحبه‌هایی زیاد می‌شود و این شاید نتواند به آرامش داوری کمک کند. هرچه مسابقات به سمت هفته‌های پایانی لیگ برتر و مراحل پایانی جام حذفی پیش برود، حساسیت‌ها بالاتر می‌رود و این ممکن نیست به جز اینکه فضای قضاوت داوران در آرامش باشد. کمیته انضباطی فدراسیون بیانیه را صادر کرد و پس از جلسه نیز حمایت تام  و تمام رکن انضباطی فدراسیون از داوران را خواهیم داشت. اگر هم باشگاه‌ها نکته‌ای در زمینه داوری دارند، شنونده خواهیم بود و امیدواریم شرایط به سمتی رقم بخورد تا در آرامش بتوانیم تصمیم گیری کنیم.

منبع: فارس

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر