کد خبر: 147691
A

نماینده مردم خمین: حجاب یک واجب دینی است و نیازی به همه پرسی ندارد

علیرضا نظری گفت: دشمنان نظام از رخنه فرهنگی و تغییر ساختار فرهنگی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند و حوادث اخیر برای شکستن معتقدات مردم و حجاب و عفاف بود.

نماینده مردم خمین: حجاب یک واجب دینی است و نیازی به همه پرسی ندارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علیرضا نظری نماینده مردم خمین درباره جایگاه زن در نگاه امام و انقلاب اسلامی گفت: به برکت انقلاب اسلامی امروز کرسی های علمی و تخصصی در کشور به بانوانی که قبل تشکیل جمهوری اسلامی فاقد امکان سواد، اختصاص یافته است. 

نماینده مردم خمین در خانه ملت با اشاره به اینکه خطاب امام خمینی(ره) در روش و منش به تمام ادیان و پابرهنگان جهان است، افزود: در اسلام مانند برخی از کتب اسلامی که زن را شیطان کوچک معرفی کردند، خبری نیست.

نظری ادامه داد: در دنیای امروز بدون در نظر گرفتن تفاوت های بین زن و مرد، قوانین و وظایف یکسانی وضع شده است اما در مکتب امام خمینی(ره) وظایف تعریف شده برای زن و مرد براساس تفاوتهای طبیعی این دو جنس است. 

وی اظهار داشت : امام خمینی(ره) در سخنرانی های مختلف درباره حجاب و نقش زنان در خانواده توضیحاتی داشتند و مجموع آثار برجای مانده به عنوان یک منشور برای دولت های اسلامی و سعادت جوامع بشری است.

نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم با اشاره به حوادث اخیر گفت: تاکید دشمن بر فرهنگ برهنگی است چراکه به خوبی می داند جنگ نظامی و تحریم های اقتصادی نمی تواند بنای عظیم جمهوری اسلامی را بشکند.

نظری گفت: دشمنان نظام از رخنه فرهنگی و تغییر ساختار فرهنگی برای رسیدن به اهداف خود استفاده می کند و حوادث اخیر برای شکستن معتقدات مردم و حجاب و عفاف بود.

وی تاکید کرد: اقوام مناطق مختلف ایران قبل از حضوراسلام در این کشور نیز مقید به پوشش و حجاب بودند.

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس یازدهم با تصویب قانون تعالی خانواده و جوانی جمعیت ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار به این قانون اختصاص داده است تا آسیب های وارد شده به جمعیت را جبران کند.

نظری اضافه کرد: از ۲۵ شهریورسال جاری افرادی به بهانه ای در کشور به دنبال نشانه گرفتن حجاب بودند و تصور می کردند نظام دیگر قدرت برگشت ندارد.

وی تاکید کرد: قوای مقننه، مجریه و قوه قضائیه پیگیری های لازم برای  ساماندهی حجاب و رعایت حد شرعی را در دستور کار خود قرار داده است. 

نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم یادآور شد: همه ملزم به رعایت  قانون در نظام اسلامی هستند و تخلف از آن موجب پیگیرد است.

نظری با اشاره به کسانی که مدعی همه پرسی برای حجاب هستند، گفت: حجاب مانند بسیاری از واجبات دینی نیاز به همه پرسی ندارد. 

وی اضافه کرد: حجاب در تمام فرقه های اسلامی یک امر واجب است و از مباحثی نیست که طبق نظر برخی روشنفکرنمایان  همه پرسی برگزار شود.

منبع: جماران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر