کد خبر: 147692
A

وزیر دفاع آلمان بعد از یک پیام ویدیوئی استعفا داد

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان امروز (دوشنبه) از سمت خود رسما استعفا کرد.

وزیر دفاع آلمان بعد از یک پیام ویدیوئی استعفا داد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ به‌نقل از دویچه‌وله، استعفای وزیر دفاع آلمان پس از آن صورت گرفت که بابت پیامی به مناسب سال نو میلادی مورد انتقادات تیز و تندی قرار گرفت.

تازه‌ترین دور انتقاد‌ها با سخنرانی سال نو میلادی لامبرشت در شبکه‌های اجتماعی آغاز شد. این سخنرانی در حالی ضبط می‌شد که در پشت سر او آتش‌بازی سال نو مشاهده می‌شد و به علت سر و صدای زیاد، بخشی از سخنان او نامفهوم بود.

کریستین لامبرشت، وزیر دفاع آلمان در این پیام ویدئویی که در حساب رسمی اینستاگرام خود به مناسبت سال نو میلادی منتشر کرد و طی این ویدئو همچنان که در یکی از خیابان‌های برلین ایستاده و صدای آتش‌بازی شنیده می‌شد، گفت: «جنگی در وسط اروپا در حال شدت گرفتن است. طی سال اخیر، من با افراد جالبی آشنا شدم و در رابطه با حمله روسیه به اوکراین تحت تاثیر قرار گرفتم. می‌خواهم بابت این موضوع تشکر کنم.»

پس از انتشار این ویدئو، نمایندگان حزب مخالف اتحاد دموکرات مسیحی آلمان (CDU) این پیام وزیر دفاع را "نامناسب" توصیف کردند و خواستار استعفای او شدند. لامبرشت وزیر دفاع دولت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان بود و در جریان این انتقادها، شولتس گفته بود که "همچنان به وزیر دفاعش اطمینان دارد."

همچنین روزنامه آلمانی بیلد روز شنبه به نقل از منابع گزارش داد که وزیر دفاع آلمان که در جریان ماه‌های گذشته بابت وضعیت کنونی نیرو‌های مسلح این کشور هدف انتقاداتی قرار داشته، قصد دارد از سمتش کناره‌گیری کند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر