کد خبر: 147696
A

ارتباط معنادار یک نهالستان شاه‌دانه با جهان بلاک‌چین

نهالستانی در کالیفرنیا اعلام کرده است که برای تأیید اعتبار گیاه شاه‌دانه از سیستمی ویژه بر پایه‌ی شبکه‌ی بلاک چین استفاده می‌کند.

ارتباط معنادار یک نهالستان شاه‌دانه با جهان بلاک‌چین

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ یک نهالستان در کالیفرنیای آمریکا که شاه‌دانه پرورش می‌دهد، برای اعتبارسنجی گیاهان دارویی‌اش سراغ بلاک چین و قراردادهای هوشمند رفته است. نهالستان مندوسینو کلون در نتیجه‌ی همکاری بین پروژه‌ی EMTRI و شرکت Global Compliance Applications ایجاد شده است. این نهالستان از توانایی‌های EMTRI در حوزه‌ی بلاک چین بهره می‌گیرد تا گواهی دسته‌ای برای نشاء گیاهان صادر کند.

نهالستان‌های شاه‌دانه، مؤسسه‌هایی هستند که در حوزه‌ی ژنتیک گیاهان تخصص دارند و کلون و نشاء و بذر را با هدف توزیع عمده تولید می‌کنند. به گفته‌ی مندوسینو کلون، استفاده از بلاک چین به این نهالستان امکان می‌دهد «مراحل آغازین سفر گیاه شاه‌دانه برای تبدیل شدن به محصولی ممتاز» را مستند کند.

گواهی دسته‌ای نوعی قرارداد هوشمند است که برای هر دسته از کلون‌های نهالستان صادر می‌شود. این گواهی، یک «بلاک شناسایی منحصربه‌فرد» به هر نشاء اختصاص می‌دهد. این بلاک که توسط مندوسینو کلون ساخته شده است به بلاک چین مبتنی‌بر اتریوم این نهالستان ارتباط داده می‌شود.

مشتریان نهالستان که شامل مزارع تجاری و داروخانه‌ها می‌شوند، می‌توانند با استفاده از سیستم مبتنی‌بر بلاک چین، اصالت کلون‌ها و نسب ژنتیکی آن‌ها را تأیید کنند. اولین دور از کلون‌هایی که با گواهی دسته‌ای فروخته می‌شوند، تا حدوداً سه هفته‌ی دیگر از راه می‌رسند.

پرورش‌دهندگان مجاز که کلون‌های شرکت مندوسینو را خریداری می‌کنند، به پاداش‌هایی در قالب توکن EMT (متعلق‌به EMTRI) دسترسی خواهند داشت. آن‌ها همچنین خواهند توانست در پروژه‌ی بلاک چین جدید مشارکت کنند. توکن EMT در اواخر سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد و می‌توان آن را در Uniswap با USDC مبادله کرد. EMT در هیچ صرافی متمرکز یا پلتفرم‌هایی نظیر CoinGecko که داده‌های بازار کریپتو را پایش می‌کنند فهرست نشده است.

بهره‌گیری از کریپتو برای پرورش شاه‌دانه اتفاق جدیدی نیست. اواخر سال گذشته‌ی میلادی پروژه‌ای به نام Cannaland با محوریت شاه‌دانه در متاورس راه‌اندازی شد تا دنیایی مجازی برای علاقه‌مندان به این گیاه دارویی ساخته شود.

منبع: زومیت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر