کد خبر: 147737
A

چمران: تلاش‌ ها برای رسیدن به هوای پاک کافی نیست

رئیس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه هنوز هم هوای ناپاک از هوای پاک سبقت می‌گیرد و اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، باید گفت تلاشی که برای کاهش آلودگی هوا انجام شده، در هیچ دوره‌ای به اندازه کافی نبوده است.

چمران: تلاش‌ ها برای رسیدن به هوای پاک کافی نیست

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ مهدی چمران،‌ رئیس شورای اسلامی شهر تهران پیش از آغاز یکصد و بیست و دومین جلسه دوره ششم پارلمان شهری پایتخت در جمع خبرنگاران با اشاره به تشدید ترافیک در سطح شهر بر اثر‌‌ بارش برف در روزهای اخیر گفت: وقتی مشکلی پیش می آید، نباید مشکل را روی دوش یکدیگر بیندازیم، بلکه باید سعی کنیم با همکاری یکدیگر، همپوشانی بین دستگاه ها و ایجاد ظرفیت های جدید این مشکلات را برطرف کنیم.

 وی افزود: قفل شدن برخی معابر سطح شهر در روزهای اخیر به دلیل بارش برف و یخبندان رخ داد و همکاران زحمت‌کش ما در شهرداری از نیمه‌های شب به توزیع شن پرداختند، اما با توجه به این که شن پاشی در حین بارش برف به صورت طبیعی تا حدودی کُند پیش می رود، مشکلاتی پیش آمد که ناشی از شرایط جوی بود و نمی توان آن را به گردن دستگاه خاصی انداخت.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: وقتی در تهران برف یا باران می بارد، به صورت طبیعی روند حرکت خودروها کند می شود و ترافیک به شکل محسوسی تشدید می شود، در این شرایط الزاما نمی‌توان گفت شهرداری یا راهنمایی و رانندگی کار خود را به درستی انجام نمی دهند و من معتقدم این نهادها با تمام توان کار خود را انجام می دهند و همه تلاش خود را به کار می‌بندند.

چمران با بیان این که تشدید ترافیک در شرایط بارش برف اتفاقی متداول در تهران است، عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم مشکلات ترافیکی که بر اثر بارش برف رخ می دهد، به حداقل برسد، ولی مشکلاتی مانند قفل شدن معابر بر اثر بارش برف فقط مخصوص تهران و ایران نیست، بلکه در بسیاری از کشورها وقتی شرایط جوی خاصی پیش می آید، به دلیل این که مشکلات متعددی ایجاد می شود، شرایط بحرانی اعلام می کنند.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: وقتی مشکلی پیش می آید، همه دستگاه ها باید دست به دست هم بدهند تا مشکل را برطرف کنند و این که دستگاه ها بخواهند مشکل را به دوش یکدیگر بیندازند یا از مسئولیت فرار کنند، چاره کار نیست.

چمران با اشاره به نامگذاری ۲۹ دی به عنوان «روز ملی هوای پاک» از سال ۷۴ گفت: در سال های گذشته اقدامات زیادی برای کاهش آلودگی هوای پایتخت انجام شده است، ولی متاسفانه هنوز هم هوای ناپاک از هوای پاک سبقت می گیرد و همچنان همه مردم با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند و اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، باید گفت تلاشی که برای کاهش آلودگی هوا انجام شده، در هیچ دوره‌ای به اندازه کافی نبوده است.

وی در پایان تصریح کرد: همه ما باید برای کاهش آودگی هوا تلاش کنیم و دوره جدید نیز مدیریت شهری تهران به آب و آتش می زند تا بتواند به وظایف خود بخصوص در حوزه حمل و نقل عمومی که باید شهرداری در توسعه آن پیشگام سایر دستگاه‌ها باشد، به درستی عمل کند.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر