کد خبر: 147903
A

امام جمعه اصفهان: غرب در برابر انقلاب ایران به استیصال رسیده است

آیت الله مهدوی امام جمعه موقت اصفهان گفت: دنیای غرب در شرایطی گرفتار شده که روز به روز پیچیده‌تر و استیصال آنان در برابر انقلاب افزون‌تر می‌شود.

امام جمعه اصفهان: غرب در برابر انقلاب ایران به استیصال رسیده است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ آیت الله سید ابوالحسن مهدوی ظهر امروز _جمعه سی‌ام دیماه_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان ضمن دعوت خود و دیگران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، اظهار کرد: در آستانه ماه رجب قرار داریم که ماه پر خیر و برکتی است؛ شایسته است مومنین از این ماه و ماه شعبان برای رسیدن به ماه پرفضیلت رمضان بهره ببرند.

وی با اشاره به روایت‌هایی از پر فضیلت شمردن رجبیون یعنی افرادی که در ماه رجب روزه می‌گیرند، گفت: «رجب» ماه استغفار بوده که باعث تخلیه روح انسان از رذایل است و شعبان، ماه زینت پیدا کردن روح انسان به عمل صالح است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به شب آرزوها «لیله الرغایب» گفت: لیله الرغایب شبی بوده که مومنان با هدف برآورده شدن حاجات خود دست نیاز به سوی خداوند بلند می‌کنند.

وی در ادامه به سالروز میلاد حضرت امام محمد باقر (ع) و شهادت امام هادی در هفته پیش رو پرداخت همچنین روایت‌هایی را از این معصومین قرائت کرد و گفت: از این معصومین راویان متعدد مکتب تشیع تربیت شدند که امروز ما از احادیث و مطالب آنان بهره می بریم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در روایتی آمده است از عواملی که بالاترین قرب را برای انسان همراه دارد، نخست زهد و تقوا به معنای دل نبستن به دنیا، دوم اشک ریختن از خشیت خداوند است.

وی به اعتکاف ماه رجب اشاره و تصریح کرد: اعتکاف امر بسیار موثر در تقویت ایمان و بنیه‌های معنوی است که امروز بسیار به آن نیاز داریم؛ رمز اعتکاف، انقطاع از دنیا است.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: از مردم انقلابی تقاضا دارم که خود را برای برگزاری جشن‌های دهه فجر و شرکت در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن آماده کنند؛ یوم الله ۲۲ بهمن امسال با توجه به شرایط حاضر جهانی، باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی با تقدیر از عملکرد مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در تقویت بنیه‌های ایمانی دانش آموزان گفت: ما نیاز داریم بدن و روح مومن سالم باشد؛ بدن سالم مباحث بهداشتی خود را می‌طلبد و روح سالم در گرو فکر سالم است.

آیت‌الله مهدوی در ادامه اشاره‌ای به شرایط سیاسی اخیر داشت و گفت: دنیای غرب در شرایطی گرفتار شده که روز به روز پیچیده‌تر و استیصال آنان در برابر انقلاب افزون‌تر می‌شود.

وی افزود: دشمن و جبهه استکباری غرب در تحمیل هشت سال جنگ به ملت ایران و در فتنه‌های ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و اخیراً در جنگ ترکیبی امسال، علی‌رغم تبلیغات سنگین و هزینه دلارهای هنگفت به اهداف اصیل خود نرسید و با یاری خداوند ناامیدی عجیبی بر دشمنان مسلط شد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: دشمنان و غرب با ناامیدی به دنبال ایجاد یک دستاورد کاذب در مقابل انقلاب به نفع خود هستند، اما مردم با اتحاد و حمایت مسئولین و توکل بر خداوند متعال بار دیگر امید مستکبرین را ناامید خواهند کرد.

وی ادامه داد: دنیای غرب و جبهه استکباری همواره برای دشمنی‌های خود برنامه ریزی و محاسباتی دارند، ولی در این محاسبات، لطف و نصرت الهی و توکل ملت ایران به خداوند را درنظر نمی‌گیرند و این امر باعث شکست همیشگی آنان در مقابل انقلاب اسلامی ایران شده است.

آیت الله مهدوی گفت: محاسبات ایران، محاسباتی است که در آن حمایت و اطاعت از ولی فقیه زمانه، تمسک به دامن اهل بیت و چادر حضرت زهرا (س)، توسل به شهدا و اسلام بوده است. امیدواریم مسئولین با این محاسبات و تحکیم اتحاد بین یکدیگر، زمینه افول و اضمحلال دشمنان اسلام و انقلاب را فراهم کنند.

منبع: ایمنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر